Bananpannkaka

Tack för att ni delade med er av era tankar!
Jag rös över hela kroppen när jag läste.

Nu till något helt annat...
Bananpannkaka.
Jag har haft ganska svårt för nyttig mat.
Eller i alla fall det jag kopplade ihop med nyttig mat.
Jag brukar skylla det på 70-talet och alla linsgrytor...
Mamma, jag vet att det är orättvist!

Nu har jag de senaste månaderna ändrat min kost i långsam takt.
Ett frukostalternativ har blivit bananpannkaka.
Enkelt, gott och mättande.


Recept kommer här:
jag har hittat det någonstans på nätet, kommer inte ihåg vart.
(jag gör dom som plättar och det räcker för två personer)

1 st mogen banan
2 st ägg
3 matskedar keso
1 nypa salt
2 matskedar smör

Mosa bananen med en gaffel.
Vispa ihop ägg,salt,keso och en matsked smör, ha sen i banan.
(eller kör allt i en mixer för slätare smet)
Klicka ut i stekpanna och stek.
Jag brukar ha två matskedar smet till en plätt.

Serveras med sylt, eller min favorit, mosade hallon!
Plättlätt, hehe

Så mitt i veckan.
Jag ska till Gävle och fota lastbilar...
Mitt jobb är varierande kan man säga.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag har också mött det som barn.
Jag minns att jag redan då tyckte att det var obehagligt.
Svårt att förstå för en vuxen, ännu mera för ett barn.
Och du har rätt i att det man kan göra är att stå fast i sin tro.
Det är så vi påverkar!
Hoppas att du mår bra!
Kramen

.


9 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så gott det ser ut! Men den frukosten måste ta tid att fixa...
Hoppas du får en bra dag med fotograferingen, kram Suss

Jennica... sa...

Vet du, jag gör det ännu lättare - bara banan och ägg! 2 bananer och 2 ägg blir en perfekt lunch eller middag! :)
Stor kram och ha en riktigt fin dag!

Melody and M.E sa...

Yngsta dottern åt bananpannkaka introducerade bananpannkaka här och jag hängde på.
Då var det bara banan och ägg! Efter några dagar fick jag återgå till min keso, bär och nötter frukost för jag fick så ont i magen varje förmiddag!
Men himla gott var det!
Kram M.E

Anna S sa...

Det låter och ser riktigt gott ut med bananålättar. Ska absolut prova! Keson gör ju det hela än mer nyttigt och fyller ut. Jag är en gillare av nyttig mat,gärna vegetariskt som man kan köpa ute då och då. Men så faller jag i perioder in i mindre nyttigt ätande; färdigmat som värms upp.Och nåt så latigt men ack så gott färdigstekta pannkakor. Men jag tänker att det viktigaste är att jag äter alls.

Jag har fortfarande en släng av sjuka, fick ju matförgiftning för en vecka sedan. Har mest sovit sedan dess. Men längtar efter att komma ut, göra saker och träffa människor. Blir lite knäpp av att bara vara sjäv, med kattskruttan.
Det blir inga djuplodande diskussioner med henne. Mest prat om hur fin hon är, och räkor. Kanske hon är rejält trött på mig nu?
En fin onsdag önskar jag dig, kramen tillbaks!

Pemsplatser sa...

Å det är ju så gott. Brukar göra liknande, men med bara banan och ägg. Jag tycker att det känns lite lyxigt att äta pannkakor till frukost:) Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gott, jag ska skriva av och prova. Lite lyxigare frukost när jag är ledig, och inte bara två kokta ägg.
Kramar/AM

Mamma C sa...

Bananpannkaka är aldrig fel. Det var ett tag sedan jag gjorde det. Men det ska det ändring på.
Kram Mamma C

anettan sa...

Mmmmm nyttigt! Kram Anette

franmyllan sa...

Men hur gott lät det där! Nästan så att jag börjar fundera på om man kanske skulle börja äta frukost ;)
Kram Sara