Äntligen...

fick jag träffa henne.
Den där lilla.
Jag kom inspringandes på BB som att det var dags att föda.
Sjukhuspersonalen ser lite överseende ut.
För en halv sekund så får jag en känsla av att min
syster har förvarnat dom om att jag ska komma.
När jag ser min lillasyster med den här lilla i armarna så
är det inte bara moster-känslor som kommer.
Utan även storasyster-känslor.
Min lillasyster med en bebis på armen.

En bebis som hamnar i mina armar samtidigt som hennes mamma säger:
Här kommer din moster som gråter för allting.
Hon överdriver lite men jag gråter ganska mycket.
Mest för att jag är lycklig.
Och när jag ser andras lycka.
Och när jag tittar in i den här lillas ögon...
Ja, då är det lycka, på riktigt.
Hon somnar i mina armar.
Och jag vaggar henne.

Vi åker hem.
Till dom, tiden på BB är över.
Och nästa moster kommer också.
Min syster ammar och vi andra hänger över hennes axel.
För att titta på när underverket äter.
Vi har inte en tanke på att min syster kanske vill göra det ensam.
Vi vill bara se den lilla äta.
Så kan det bli i en bebis närhet.
Lite hysteriskt, lyckligt och väldigt varmt i hjärtat.

Nu ska ni bli förskonade från bebislyckan ett tag.
Så jag inte tröttar ut er.
Mjuk dag till er.
Kram Hannis





21 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åååå.. jag blir faktiskt blank i ögonen när jag läser om moster Hannis lycka !!!! Så fint skrivet o så ljuvlig liten prinsessa..kan känna lukten av bebis ända hit !

Kramar till dej vännen

Flower of Fame sa...

Du tröttar inte ut oss. Så underbar bilder av den lilla. Visst är det lycka! En fin dag Tll dig Kram Pernilla

choicesbyannie sa...

Så härligt och så fantastiskt ljuvligt det måste vara att ha dig som moster och som syster;)

Fantastiska bilder på den söta.

Fin dag till dig
Kram
Annie

Therese sa...

Jeg får gåsehud og gleder meg med deg. Dere går ikke ann å bli trøtt på dette, det er jo ett lite mirakel.

Fin, myk dag ønsker jeg deg.

Åse sa...

Åh Grattis till att ha blivit moster, så ljuvligt att få andas in den härliga babydoften. stryka över den lena huden. Mmmmm så underbart ! Kram Åse

Villa Freja sa...

Så fin så fin. Förstår din stora lycka. Kram.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag vet hur det är, och inte tröttar du ut oss, hur skulle man kunna tröttna på en sån liten gullunge. Bilderna kommer du vara så glad för, dom allra första.
Kramar/AM

anettan sa...

Naw.... Grattis! Så mysigt! Kram Anette

Tatjanis sa...

Får ett stort leende på läpparna och i hjärtat!!!!

Kram till dig, fina du!

//Tatjanis

Den där Victoria sa...

Det är svårt att inte överväldigas av känslor inför detta stora som ett nytt liv ändå innebär. Vilken underbar moster du är, med mycket värme och kärlek.

Kram Victoria

Jennica... sa...

Åh, så fin! Jag får minsann nästan tårar i ögonen när jag läser dina ord, ser de fina bilderna och kommer ihåg känslan av nyfödd bebis i huset....den bästa känslan! Och du får prata hur mycket du vill om detta, det blir ju liksom inte större än så här!
Kram Jennica

Anna S sa...

Så härligt att du fått träffa den lilla. Och ha henne i knät tills hon somnade. Det är så märkligt, på ett bra sätt med nya människor till ens flock. Det är som att det inte kunde vara någon annan person än just den som kom.
Vackra bilder på den Lilla också!

Fin tisdag till dig! Kramen

Helén i Vilrummet sa...

Nämen så underbar lite kicka. Jag förstår att du är en stolt och lycklig moster och storasyster. All lycka till lilla familjen.
Kram Helén

Kia sa...

Vilken liten gos!!
Kram Kia

LissenTo sa...

Den lilla babyn, har nog fått världens bästa moster, det känner jag på mej. Delad lycka det är något som är underbart, det tycker nog systra din också

Kram Lissen

Melody and M.E sa...

Jag blir alldeles tårögd…
Inte kan du trötta ut oss med babylycka!
Så ljuvligt underbart som det är med en liten nyfödd!
Kram M.E

Mamma C sa...

Förstår att du är så lycklig. Jag blir inte uttröttad i alla fall.
Kram Mamma C

Home2tiny sa...

Ååå vilken härlig bebislycka. Stort grattis till fina moster. Kramisar Tina

Jennica... sa...

Men du....så himla gullig du är! Och det är bebisen som gör dig blödig... :)

Men - du om någon förstår nog vad jag menar. Om ljuset kommer stanna kvar eller försvinna då och då vet jag inte, troligen försvinner det vid något tillfälle....men det gäller att glädjas åt det när man känner att det finns där runt omkring!

Stor kram!

majamyra | It´s all about the details sa...

Så fint fångat, vackert!!
Grattis än en gång moster :)
Lisa

wintwig´s sa...

Vackra lilla människa. Och vad mycket hår sedan. Man kan liksom inte se sig mätt på dem.