Timmar vid symaskinen

En fredagskväll där jag blir totalt fokuserad på ett glidande tyg.
Så fokuserad att jag upptäcker att jag inte bara klipper i tyget,
utan även i måttbandet. Som helt plötsligt börjar ramla ner i små
raka bitar. Det är åtminstone raka bitar tänker jag som tröst...
Symaskin börjar till slut skriker ut protester.
Då går jag och sover.

Men nu sitter jag där igen.
Med ett annat måttband.
Och en kaftan börjar ta form.
Samtidigt som jag tränar på tålamod,
för när det gäller den här typen av tyg går det inte snabbt.





Jag gillar när jag får utmana mig själv lite.
Själva sömnaden är inget avancerat.
Men som sagt det tar tid, och det är en utmaning för mig.

Skön lördag till er/Kram Hannis



10 kommentarer:

HönaPöna sa...

Det kommer att bli hur fint som helst...! Tålamod är inte min grej, går det inte fort så blir jag galen. Kanske skulle öva lite mer på det?!
Kram...

Rosa i huset i vitt sa...

hej kikar in och önskar dig en fin helg
kram Rosa

Therese sa...

Så vakre, vakre bilder.

Jeg syns du er så flink, både til å ta bilder og til å sy - du som bare kan sette deg ned og sy slike vakre ting selv om det krever tålmodighet og tid.

Myk kveld, kjære Hannis

Anonym sa...

Og du, du lager vel noe av målebåndet også du ;-)

majamyra | It´s all about the details sa...

Kommer bli finfint det där!
Tänk när min man kom hem med jordens fulaste bäddsoffa i någon typ av senapsgul färg och 80-talstyg. Höll på att kräkas, och astung var den med. Fick ju köpa tyg och dölja den på något sätt. Inte helt lätt att sy, inte min grej. BLev rätt okej, men idag är den looon gone! :) inte mig emot.

Mamma C sa...

Jag Hade gjort en liten boll av tyget och lagt ner för länge sedan.
Kram Mamma C

Kia sa...

Det är bara att andas och ta det lugnt så blir det nog bra. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet.

Karbin, där jag brukar klättra ligger typ 5 min från Älvsjömässan. Du måste prova nån gång.

Ha det toppen!
Kram Kia

Kia sa...

Det är bara att andas och ta det lugnt så blir det nog bra. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet.

Karbin, där jag brukar klättra ligger typ 5 min från Älvsjömässan. Du måste prova nån gång.

Ha det toppen!
Kram Kia

Flower of Fame sa...

Oh så vackra bilder. Nu vill jag verkligen ta tag i min symaskin en stund. Har ett oavslutat projekt som ligger och väntar på mig, ha en fin kväll Kram Pernilla

Den där Victoria sa...

Vilken underbar färg det är på tyget. Jag beundrar ditt tålamod och kreativitet, själv är jag en pysselanalfabet ;)

Kram Victoria