Tända ljus

Varje gång det börjar närma sig höst så fyller jag på med sommarsaker.
För att behålla det ljusa.
Som att lägga snäckor i en flaska jag fått av en av pärlorna.
Och använda den som ljusstake.
För ljus måste man ju ha i det smygande mörkret.
 En bit av sommarkänsla finns kvar.

Enkelt och snabbt.

Fin, fin fredag till er.
Kram Hannis

Ps.Anna,S, det där med att säga nej är så viktigt.
Svårt men viktigt.
Du har rätt i det där att finnas för sin egen skull.
Hoppas att du får en härlig helg!
Kramen

15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så bra tips hur man kan hålla sommarkänslan kvar. Vackert! Ha en fin dag Kram Pernilla

wintwig´s sa...

Enkelt är oftast finast. Det är rogivande med tända stearinljus.

Anci sa...

Här hittar jag de vackraste bilderna. Jag finner ett lugn som jag saknar. Och jag ser fram emot att läsa om hur du gjorde med en förändring.

Ha en helt fantastisk helg !!!

Kram
Anci

Jennica... sa...

Ja....spara så mycket som möjligt av sommaren....här har solen skinit på oss ett par dagar och det är såå härligt!
Kram!

Choices by Annie sa...

Jag fungerar helt annorlunda. Nu är jag färdig med sommaren och längtar till hösten så här plockas äpplen, rönnbär och vackra färgade löv in;) Sommaren rensas ut och hösten hälsas välkommen. Jag är nöjd och redo ;)

Fin dag till dig
Kram
Annie

Helén i Vilrummet sa...

Fint och somrigt. Jag vill också hålla kvar känslan länge länge. Försöker sticka ut näsan i solen så fort det går.
Önskar dig en fin helg!
Kram Helén

anettan sa...

Det var ett fint sätt att bevara sommaren på. Nu kommer ljusens tid. Så mysigt. Kram Anette

Den där Victoria sa...

Så fint, ett mycket bra sätt att behålla sommarkänslan på.

Kram Victoria

Anna S sa...

Så vackra bilder! De ser somriga ut. Gillar flaskan du fått av en av dina pärlor! Ljus i alla former är viktigt när det mörknar på tidigare utomhus. Smart att använda flaskor som ljusstakar.

Absolut, håller med dig att det är viktigt att kunna säja nej när man inte vill eller det inte är läge. och ja när det är läge. Man blir tydligare som person för andra då också. För ingen är ju tankeläsare.

Tack, fin helg till dig också! Jag var uppe alltför tidigt inatt och tills morgonen, så fick ta igen sömnen lite nu på dagen. Kanske blir en promenad lite senare. Det känns ju bra efteråt.

Kramen!

Kia sa...

Fin ljusstake du fick till! Börjar bli dags för mycket ljus. Ikväll ska jag tända ljuslyktorna uppe på öppna spisen och sitta i soffan och mysa medans mannen är ute och paddlar med grabbarna. Imorgon blir det en tjejroadtrip till hästmeckat.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Huset på Backavägen sa...

Det är så fint med snäckor, har samlat på mig en hel hög i sommar. Ha en skön helg!
Kram Anki

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, jag vill inte släppa taget om sommaren.
Fin somrig idé! En så´n trött pälsboll du har!

Ha en fin helg!
Kram Agneta

Melody and M.E sa...

Alla idéer för hur man ska hålla kvar sommaren en liten stund till är så välkomna!
Hösten och vintern hinner vi minsann få nog av ändå!
Kram M.E

Melody and M.E sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Beauty Follower sa...

Lovely photos!

http://beautyfollower.blogspot.gr