Min sommar

Temat på fotoutmaningen som äntligen har startat är "Min sommar"

Hela sommaren har varit en oas av lycka.
På flera sätt.
Solen förstås, men också dom där stunderna som är inkapslade i hjärtat.
Konserter som fick pulsen att skena.
Vi sjöng fast vi inte "kan" sjunga.
Kvällar med människor som fick mig att skratta så jag ylade.
Människor som jag inte träffar så ofta längre men som är så viktiga.
Men främst så var det flocken.
Dom där människorna jag älskar med varenda åder i kroppen.
Och beslutet att väcka liv i våra stugor vid den vackraste sjön.

Morgonkaffet i solen.
Med nyvakna blickar och trötta kroppar.
 Kvällarna och diskandet i en balja på trappan.
Samtalen i sällskap av solnedgången.
Morgonbad i sjön.
 Promenaderna med en pälsboll som var så fri att han glömde bort
hur man går i koppel. Hans eget paradis i tystnaden.
 Och jag som fick hänge mig åt det jag är så bra på.
Får man säga så?
Jag gör det.
Att renovera, ta i med hela kroppen.
Och se det som var så slitet bli vackert igen.
Jag kom hem till storstan med färg på glasögonen, i håret och på kroppen.
Den satt kvar i veckor...

 Och odlingslotten förstås.
Där både morgonkaffe och kvällskaffe har tagits ihop med vänner.
Där jag har suttit med en bok medans vallmon slog ut.
Min sommar...
Jag är lyckligt lottad.
Det är den känslan jag bär med mig.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du har en bra helg!
Kramen




24 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dagarna vid sjön och allt arbete med stugorna kommer du minnas med glädje i vinter, och snart är ni där igen.
Du har haft en härlig sommar.
Kramar/AM

Fru Eriksson sa...

Underbart & ...Pälsbollen är sååå vacker likaså Rosfotot!

/Kram & liten Nospuss från mig

Nyanser av vitt sa...

Såååå vackra bilder Hannis. Vilken underbar sommar. Fina minnen och bilder att plocka fram då och då
Kram Agneta

Therese sa...

Jeg blir så hjerteglad av bildene og teksten. Og jeg syns jeg har vært heldig som har fått tatt del i det fra en annen by i ett annet land - og allikevel så har din sommer gjort min finere.

Lene sa...

Vilka underbara sommarbilder.
Visst får man lov att säga vad man är bra på! Det SKA man göra enligt mig :-)
Ha en fin dag

Kramar
Lene

LÁrt de Vivre sa...

Vilken skön sommar, precis med allt det där att man vill att den ska innehålla

Kram Kajsa

Flower of Fame sa...

Vilken härlig sommar du haft. Verkligen mycket man kan leva på i höstmörkret. Ha en fin dag Kram Pernilla

Livskrafter sa...

Att sitta i det gröna med en bok medan vallmon slår ut måste väl ändå tillhöra de vackraste stunderna i livet...suckar välmående av blotta tanken.
Tack för att du bjöd på lite sommarglitter
kram till dig
Emma

Maria O sa...

Så fint du skriver om din sommar och bilderna, de ger en sådan skön känsla. Det är nästan så att jag längtar tillbaka till sommaren och inte riktigt vill välkomna hösten ;)
Kram Maria

HönaPöna sa...

Underbara ord om dina sommar, och fina bilder... att känna sej lyckligt lottad, det är stort det!
Fin söndagskväll till dej!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Underbara bilder och du beskriver sommaren så fint

Kram Pia

Villa Freja sa...

Åh, det låter som en härlig sommar. Kram.

åse sa...

Vilken härlig sommar du haft, underbar bildkavalkad. Kram åse

Mamma C sa...

En helt underbar sommar som du haft.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Vilken fantastisk sommar du beskriver med bilder och med ord! Fina pälsbollarna är sååå vacker!/Eva i Skåne

Anonym sa...

Vilken fantastisk sommar du beskriver med bilder och med ord! Fina pälsbollarna är sååå vacker!/Eva i Skåne

Kia sa...

Underbart!!
Ja, sommaren var härlig och nu går vi mot en härlig höst. HA en toppen vecka!
Kram Kia

anettan sa...

Det har varit en helt underbar sommar. Det finns en del minnen att leva på. Kram Anette

Melody and M.E sa...

Så vackra foton och så vacker text… du delar med dig av din sommar så man känner sig lyckligt lottad av att få ta del av den!
Kram M.E

Jennica... sa...

Fantastiska sommarbilder! Och klart du får säga så.....jag kan tänka mig att det där passar dig som hand i handsken! Förutom att vädret varit underbart, så kan jag tänka mig att din sommar varit fantastisk just på grund av renoveringen och så lotten såklart! :)
Kram!

Anna-Karin Eriksson sa...

Så härliga bilder och så fint du skriver, du förmedlar verkligen din känsla!

//Scaniatjejen
http://www.scaniatjejen.se

Helén i Vilrummet sa...

Underbara sommarbilder!
Kram Helén

VisaLiza sa...

Låter som en riktigt härlig sommar. Jag tror att en anledning till att det är så otroligt härligt att renovera är att det på något sätt även städar i det inre. Att arbetet nästan blir lite som meditation. Kramar Liza

LÁrt de Vivre sa...

Underbara sköna sommar

Kram Kajsa