Gör absolut ingenting...

Jag går på massage.
Hon arbetar med min nacke, axlar och mitt ansikte.
Jag halvsover och vaknar till först när hon smeker min kind och viskar:
Nu är du klar för idag.
Får sitta yrvaken en stund och dricka citronvatten.
- Nu åker du hem och gör absolut ingenting.
Och så blir det.
Absolut ingenting.

Efter någon timme så känner jag av det i hela kroppen.
Het om kinderna, varm i nacken
Och det märkligaste av allt, mina fötter pirrar...
Hur skönt som helst.

Eller jo jag gör någonting, jag bläddrar i den nya boken.
Och upptäcker att dom där ljusa sommarkvällarna är förbi.
För helt plötsligt så börjar det skymma.
När jag sitter och bläddrar.
Det börjar närma sig "tända ljus" kvällar.


Boken ska jag använda som en dagens text-bok.
En sida varje dag.

Idag blir det Formex efter jobbet.
Från massage till en mässa fullt av saker.
Är ni flera som ska dit?

Kram Hannis




7 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Roligt med Formex. Bor tyvärr lite långt ifrån. Hade gärna åkt dit. Ha en härlig dag Kram Pernilla

Maria O sa...

Så skönt det låter med massagen! Sist jag fick massage mådde jag så konstigt efteråt att jag inte vågat mig dit igen. Alldeles yr och illamående blev jag och det var ju inte riktigt vad jag tänkt mig.
Kram Maria

Melody and M.E sa...

Vad jag önskar att jag kunde uppskatta massage, men de få gånger jag fått det har jag blivit riktigt dålig precis som Maria. O.
Det har slutat på golvet i badrummet och tom mage!
Skulle gärna åka till Formex, men avståndet hindrar mig!
Kram M.E

Pemsplatser sa...

Mysigt med en ny bok:) Kul med Formex och en massa inspiration. Vi ska till Kalmar hela helgen, annars hade jag så gärna varit där! Ha det så trevligt! Kram till dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt det låter, du går hos en duktig massör. Och till Formex är det bra och ha pigga pirriga fötter, hoppas det är mycket fint iår.
Kramar/AM

LÁrt de Vivre sa...

Massage, så skönt...eller jag som går på Thaimassage tycker ju att det är lite kämpigt...men det är känslan dagarna efter som är eurofi. Tända ljus dagar/kvällar är ju mysiga, även om man grabbar tag i sommaren lite till.

Synd att formex ligger sisådär 70 mil bort, för där skulle jag velat gå och flanera...en dag så.

Mys på och hoppas du finner mycket fint på mässan

Kram Kajsa

Therese sa...

Høres ut som en deilig stund! Det er bra å være snill mot seg selv. Flott boktips også. Jeg har fortsatt glede av Kreative hjem (det var vel det den het?) som du anbefalte. Leser i den av og til og syns den har gode historier om menneskene bak hjemmene.

Jeg gleder meg til å se hva du får sydd av stoffene!

I morgen er det helg igjen. Kos deg med den. Tenkt at det er siste helgen i skoleferien, til mandag er det MANDAG igjen... :-)