En älskad syster

Två systrar har jag, som jag älskar över allt annat.
Vilken gåva det är.
Jag är alltid i en kärleksbubbla när dom är i min närhet.
Vi har druckit alldeles för mycket tequila ihop.
Dansat sena nätter, rest, gråtit och skrattat.
Men mest så delar vi livet.
Vardagslivet.
Och allt som händer i det.

Nu ska ni få möte den ena av dom två.
Jag känner henne så väl.
Hennes ansiktsuttryck, hennes humör och det där hjärtat.
Det där hjärtat som rymmer så mycket kärlek.
Den där lojaliteten som kan få henne att flytta berg.

När hon skrev från en resa:
Kan du chatta?
Då förstod jag att något viktigt hade hänt.
Jag skrek till mina kollegor:
Herregud, nu är hon kär!
Och när jag träffade honom som det handlade om,
då visste jag, 
hon har hittat honom. Honom som hon ville ha.
Han som ville ha henne.
Jag började älska honom direkt.
För han har också det där hjärtat.
Det där hjärtat som är så varmt.
Och för att han älskar henne så fint.
Och dom två tillsammans ska få en gåva.


Där inne finns det en liten en.
Som redan är så älskad.
En kärleksgåva.
Mellan två varma hjärtan.
Härligt!
Kramen Hannis

















16 kommentarer:

anettan sa...

Så härligt det låter. Jag själv har ingen syster och inte riktigt den kontakten med mina bröder. Underbara bilder. Kram Anette

Flower of Fame sa...

Så underbart med fin kärlek. Så vackra bilder. Det syns att de har varma hjärtan. Ha en fin dag Kram Pernilla

majamyra | It´s all about the details sa...

Wow vackra kärleksfulla foton på de två!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vackert. Lyckliga barn som kommer bli omgiven av så mycket kärlek. Och du ser, du fick fota. Foton som kommer bli vackra minnen.
Kramar/AM

Rost och rädisor sa...

Vackert och kärleksfullt! Inte vem som helst som får fota såna stunder.
Kram Anette

Pemsplatser sa...

Åå så himla lyckligt. Underbara bilder, tänk snart blir du moster <3 Kramar Emma

choicesbyannie sa...

Så fantastiskt vackert, vilken kärleksförklaring i alla bemärkelser.

Stor kram till dig och hoppas ni får lite regn idag så det lättar upp lite.
Här lämnade gårdagens åskoväder oss med en härlig klar luft, en riktig höstluft.
Annie

HönaPöna sa...

ljuvliga bilder... och så fint du skriver. Mycket kärlek i det här inlägget!

Helén i Vilrummet sa...

Så vackert! Länge leve kärleken.
Underbara bilder!
Kram Helén

Villa Freja sa...

Jag ryser, så underbart skrivet. Grattis till lyckan. Kram.

Kia sa...

Superfina bilder!!

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Erikas Taktila stunder sa...

Vilka fina bilder och du skriver så vackert.
Kram Erika

HWIT BLOGG sa...

Åh så fint! Så mycket kärlek i dina bilder...jag blir GLAD för din skull!
Varm kram,
Titti

Jennica... sa...

Så vackra bilder! Så mycket kärlek och ömhet. Det där kommer att bli ett älskat, lyckligt litet barn. Så fina de är ihop!
Systrar är fantastiska....
Kramis!

wintwig´s sa...

Åh. Så fint.

Therese sa...

Aldri har jeg sett så fine bilder... Wow! For en kjærlighet mellom de to og det er tydelig at du også står de nær. Så dyktig du er!