Det finns en till

Det finns en till som är trött...
Jag tänkte att jag skulle ladda med en promenad i kvällssolen.
Eftersom att jag har en pälsboll så kan man ju tycka att det
skulle vara en enkel sak så där, att gå ut.
Men det förutsätter att han är sugen på det.

Som ni ser så är han inte det just nu.
Jag står och rasslar med kopplet, ropar "gå ut", sätter på mig skor.
Och möts av det här.
Totalt ignorerad!
Han vill sova och då är det bara så.


Och han vill sova i mitt duntäcke.
Jag sätter mig i soffan med en bok.
Pälsbollen fortsätter att sova.
Behagligt att leva just nu.

Och till S, tack för din fina kommentar!
Jag ska försöka svara på hur jag gjorde när
jag stod inför en förändring i mitt liv.
Det kommer i eget inlägg.

Så hoppas jag förstås att alla får en fin torsdag!
Kram Hannis



16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Ser så skönt ut. Klart man vill sova vidare då. Härliga bilder. Gillar tassarna. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den gossen vet vad han vill, så gott han sover. Så gulliga bilder.
Ha en fin dag ni båda
Kramar/AM

wintwig´s sa...

Sötnöt. Klart han ska få sova. :)

Therese sa...

Han er så fin, og du tar så myke bilder at jeg får lyst til å legge meg ned ved siden av han og gjemme hodet i pelsen. Fine Pellsbollen!

Jeg har det litt slikt som deg jeg og, når jeg er trøtt eller sliten så blir jeg stille og vil være for meg selv. Det er ikke alltid jeg er det bevist og noen ganger merker jeg det etter en stund, at jeg har trekt meg litt unna. Kanskje er det kroppens egen måte å verne på?

Drømmefangeren ble nydelig! Du har lært meg å like to ting, kranier og drømmefangere.

Da jeg var liten var jeg av og til i svømmehallen i byen og der var den Pacman spillmaskin man kunne spille for en 5 kr. Så stas det var.

Håper dagen gir deg litt mer energi!

Jennica... sa...

Ni är ett underbart par ni två! Helt i min stil! :)
Kram!!

Helén i Vilrummet sa...

Men så söt! Klart att han inte vill gå upp när han har det så gosigt.
Kram Helén

Huset på Backavägen sa...

Djur är för charmiga, dom har verkligen sin egen vilja. Ser himla mysigt ut där han ligger!
Kram Anki

Den där Victoria sa...

Tror jag det, både pälsboll och säng ser supermysiga ihop :)

Anna S sa...

Så härligt att få sova när man är trött! Det är fint med varelser som vet vad dom vill tycker jag! Väldigt vackra foton på Rolle också! Ni är ett radarpar, ni två. :-)

Det där med energi är svårt tycker jag. Men jag försöker också att lyssna inåt och på vad jag orkar och inte orkar. Har lärt mig att säja nej och avstå saker som tar för mycket energi, eller som det inte är läge för just då. Och andra, mina vänner får göra likadant. Inte att grolla över tänker jag. Så ibland dyker energin upp från ingenstans och jag får en massa gjort, eller bara är full av energi. Viktigt det du skriver om att ta sig tid att vila och till sig själv när man behöver det. Att finnas för sin egen skull och inte för andras, enbart.Det blir ju inte bra för någon i slutändan.

Kram till dig och fin torsdag tillbaks!

Pemsplatser sa...

Ja men titta så mysigt han har det där:) Kramar

Fru Eriksson sa...

Naw....Sötis/Nospuss & Kram

LÁrt de Vivre sa...

Vilka mysiga bilder, ser väldig skönt ut där han får snusa gott

Kram Kajsa

franmyllan sa...

Hehe, det där känner jag igen! Och inte vill man störa ;)
Kram Sara

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej vännen !

Oj så skönt den lille prinsen har det !!!!
Läste om tappad energi..så var det för mej i tisdags...fullständigt omöjligt att få kroppen till att göra ngt. Igår var det bättre och ikväll rasade det igen men det var av andra orsaker. Vill så gärna att min mor ska hålla sig borta från att dricka...jag vill liksom känna igen min mamma o göra saker med henne. Finns inget som river upp mej så fullständigt som den där skiten. Hoppsan här kom det ut en massa känslor...nåväl..imorgon är en ny dag !
Stora varma kramen från mej

anettan sa...

Haha men han är ju såå trött. Kram Anette

majamyra | It´s all about the details sa...

Vilken söt vovsing!
Lisa