Det där loppisfyndet

Ett av trågen jag fyndade på loppis är nu på plats.
Bara i sin enkelhet.
 Med lite saker jag tycker om.

 Nedanför står fatet med stenar och dockhuvuden.
Jag tycker om det gamla träet.
Sådär väderbitet och det blir bara vackrare med tiden.
Som oss människor.
Ju mer vi lever desto vackrare blir vi.

Och apropå leva...
Ikväll är jag i Stockholm.
Och lyssnar på Peter Lemarc.
För några år sen så var vi på hans avskedskonsert.
Nu kommer han igen med en spelning.
Och vi är några som kommer att stå där.
Sjungandes, en sommarkväll.
Hur fint är inte det?

Kram Hannis

16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så vackert fat. Visst är det så att alla blir vackrare med åren. Häftigt att få lyssna på Peter LeMarc. Ha så trevligt i dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tråget är jättefint, sånt gammalt trä är jättevackert. Fina saker du har i, så stora fina vallmokapslar.
Lemarc kommer bli bra, fin kväll du har framför dig.
Kramar/AM

Melody and M.E sa...

Visst är det vackert med gamla träsaker.
Jag har så svårt att göra mig av med några som kommer från mormor och morfars hem, det går liksom inte, trots att de är stora och tar upp för mycket plats.
Vackra foton som vanligt.
Vilken kväll du har att se fram emot!
Kram M.E

Malin - stjärnflocka sa...

Så vackert!!!
Hoppas ni fick en riktigt fin kväll!
Kram Malin

Villa Ell sa...

Så fint! Jag gillar också det "träiga"
Hoppas ni får en trevlig kväll
Kram Sandra

Choices by Annie sa...

Verkligen ett vackert loppisfynd, trä är vackert, precis som det är i all sin enkelhet.

Fin kväll önskar jag dig
Kram
Annie

HönaPöna sa...

Det där tråget är helt underbart... min svåger och svägerska har ett sådant och jag funderar skarpt på att råka låna hem det nästa gång jag är där. Det skulle de nog inte märka?!
Önskar dej en härlig lördag!

bara anna sa...

Såna där gamla ting är mysiga. I morgon är det tok-loppis här i trakten. Lite sugen på att åka dit är jag allt.

Ha en mysig kväll!

Anns S sa...

Så snyggt tråget är! Och med alla stilleben i dessutom. Jag har ofta svårt att låta bli att måla saker av trä. Men ett sånt tråg hade jag försökt i det längsta att behålla trären. Håller med dig om att saker och människor blir vackrare med åren. Grått hår är fint och livserfarenhet är spännande tycker jag. Ha det så fint i Stockholm och på konserten! Kramers

Anci sa...

Det är vackert ! Så enkelt är det :)

Kramar till dig
Anci

HWIT BLOGG sa...

Underbart tråg...gammalt och använt, blir så mycket känsla i det då, vackra saker i tråget också!
Ha nu en skön kväll...
Kramis,
Titti

Kia sa...

Hoppas du har en mysig kväll i Stockholm!

Slipa och olja bordet idag och jag blev jäkligt nöjs med det med. :)

Hoppas det löser sig med knät. Inte kul när det strular.

Kram Kia

Madame Edith sa...

Fantastiskt fint tråg, är själv på jakt efter ett liknande :) Kram Madame Edith

Pemsplatser sa...

Vilket jättefint tråg du hittat, med väldigt vackra saker i. Hoppas du har en underbar kväll i Stockholm:) Kram

Jennica... sa...

Du har verkligen en förmåga att skapa vackra stilleben! Det är en konst och inte speciellt lätt...tycker jag. Men du lyckas varje gång!
Hoppas du hade en magisk kväll igår!
Kram!

Maria - Snickaregården sa...

Vackert och i dina bilder gör det ännu vackrare.
Kram Maria