Chiffong

Först,
Jag skrattade gott åt era kommentarer.
Det där med listor är tydligen det bästa.
Skönt att jag inte är ensam om att behöva dom.

Sen,
Rea på tygaffären säger jag bara....
Chiffong är ett material som jag älskar.
Speciellt när det är en kimono, tunika eller om man vill kalla det kaftan.
Det där mjuka, fladdriga.
Men det är vansinnigt dyrt att köpa.
Men nu, tredje besöket i tygaffären då var det rea.
En blommig variant.
Ska bli en kimono, eller en typ av kimono.

 Och det här...
Det ska bli en kaftan, en lång med vida armar.
Som man kan slänga över en svart klänning.
Eller bara svassa runt i efter en dusch.
Det här tyget blev jag kär i.
Jag tror att symaskinen åker fram i helgen minsann.

Kramen Hannis

Ps. Anna.S, hoppas verkligen att yrseln släpper!
Det är hemskt att ha det.
Att skriva för att se mönster är bra.
Det hjälper när man vill förändra saker i sitt liv.
Kramen



7 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Godmorgon sköna böna;) Alltså kan du sy oxå- du är ju bara så grym!!! Kommer bli ljuvliga skapelser- vila tyger att förälska sig i ! Ha en fin dag. Kram Johanna

Flower of Fame sa...

Så fina tyger. Härligt fall i dem. Det var ett tag sedan jag sydde. Blir sugen när du inspirerar. Ha en fin dag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Lätt att förälska sig i tyger, synd bara att det finns så få tygaffärer nu för tiden!
Själv tycker jag det är lite knepigt att sy i chiffong, det gäller att sy med stora stygn!
Kram M.E

Choices by Annie sa...

Åååå den ädla konsten att sy... Önskar jag hade den;)
Tror det kommer bli supervackert iallafall;)

Fin dag till dig och du detox är inte dumt alls och det bästa är att den bara varar i tre dagar sen kan jag fortsätta med mitt onyttiga leverne igen;)
Kram
Annie

Kia sa...

Jag var påväg med symaskinen i helgen men fastna med att bara titta på vad jag klippt till och rensa bland tyger. Men det kommer fler dagar precis som det kommer en ny vecka 28 som du glömde bort i din bok. :)

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Anna S sa...

Oh så vackra tyger du hittat! Och som kommer bli sköna kläder. Jag gllar också den typen av haute couture att gå omkring i. Det är synd att jag är lite rädd för symaskiner. Kan bara tråckla slarviga sömmar. Kanske något för framtiden. !
Idag ska jag om jag orkar på stan med min syster. Hon frågade om jag vill följa med och se några komiker. Kan vara bra att komna ut i folkvimlet också.
Kramen tillbaks till dig!

LÁrt de Vivre sa...

Vackert och härligt och toppen med rea. idag ska jag botanisera i mammas tyggömma ( typ 3 garderober och ett rum...hon har tyg hon)

Kram Kajsa