Vi slipar kan man säga

Vi fortsätter att varva jobb med bad och god mat.
Vi "råkade" hitta ett tak under papptaket.
Jag kunde inte motstå impulsen att börja riva.
Det ska nu målas.
 Vi "råkade" också hitta en vägg bakom masoniten.
Den slet vi också fram i ett huj.
 Alla dörrkarmar, lister och fönster är slipade.
Golven är slipade och förberedda för målning.
Min syster går loss med slipmaskinen.
Elen är fixad, öppna spisen städad.
Massor har blivit gjort och mycket återstår att göra.
Men vi njuter mellan varven av loppisar, grillat och bad.

Och jag är ledsen att jag lyser lite med min frånvaro hos er.
Bredbandet är inte det bästa och tar en väldig tid på sig att
ladda upp en sida. Nästan som förr med dom gamla modemen.

Hoppas att ni alla har det bra!
Kramen Hannis


19 kommentarer:

Anna S sa...

Hej där! :-) Det är verkligen flitens lampa som lyser hos er, ute i stugan. Låter skönt att varva arbetet som det innebär med mat,bad och loppis!

Jag har det si och så. Men skruvade på gångjärnen på nyckelskåpet till vännen igår kväll. Det är kul att ha kreativa projekt på gång, men ännu bättre när man ser det färdiga resultatet tycker jag. Och kan luta sig tillbaka och beskåda det man gjort.

Jag måste försöka komma ut en sväng idag. Solen skiner , men det är mitt inre som hindrar mig. Brukar må bättre av att ha varit ute en stund. Ska göra en tårta bara-för-att också, och kanske bjuda in nån.

Kramen till dig!

Melody and M.E sa...

När jag läser ditt inlägg minns jag smålandstorpet jag köpte en gång i tiden! Jag rev och slet och kom tillbaka till Uppsala efter en vecka och hade ont precis över allt. Speciellt jobbigt var det att riva bort pappen i taket och måla de breda bräderna jag tagit fram.
Men jösses så roligt det var!
Kram M.E

Maria - Snickaregården sa...

Ni hittar skatter :)
Låter som att ni har en bra blandning av jobb och fritid.
Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Huset kommer få ett rejält lyft, bra och vara flera när man renoverar så mycket.
Kramar/AM

anso sa...

Hej Hannis!
Önskar att du emellanåt kunde "stå vid min sida", du skriver så ofta de ord som jag söker men aldrig hittar. Skulle då kunna vända mig till dej och be dig förklara för de som aldrig förstår, förklara hur det känns och vad jag menar.. Du skriver så ofta helt enkelt mina tankar och känslor, känns bra att inte vara ensam om dem!! Ha det gott!

Flower of Fame sa...

Så underbart huset verkar. Härligt när man hittar så fina bräder bakom väggarna. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Pemsplatser sa...

Åå det kommer bli så fint! Så kul att ni hittade det snygga taket:) Kram

Mamma C sa...

Vilket hus, en massa skatter som ni hittar gömda.
Kram Mamma C

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh vilket fint tak det kom fram!
Och väggarna! Sååå fint !
Så duktiga ni är!

Kramar Anncathrine

Helén i Vilrummet sa...

Oj vad ni sliter. Men fint blir det! Vackert tak och vägg. Fattar inte att de byggde in dem. Det var lika hos oss.
Kram Helen

Gunnel sa...

Har läst lite i din blogg och blir så inspirerad av dina idéer. Ibland fastnar man och behöver se saker på ett annat vis. Ha det bra.

Villa Freja sa...

Åh, det kommer ju att bli toppen med det trätaket :) Kram.

bara anna sa...

Vad roligt att hitta såna fynd bakom masoniten! Himmel så snyggt det kommer bli!

Vi har det bara bra och njuter av värme och bad....

Kram!

franmyllan sa...

Så fint det kommer att bli! Och det där taket, underbart!
Kram Sara

Jennica... sa...

Åh, det kommer att bli så galet fint! Wow! Och så himla roligt att göra det tillsammans. Njut nu, jobba på och ha det så kul....och strunta i oss! ;)
Kram Jennica

åse sa...

Oj vad ni sliter, spännande att riva och hitta något fint där under som man kan plock fram och fixa till. Vilken resa ! Kram Åse

LÁrt de Vivre sa...

Vilket jobb ni utför och jag kan med god tro att det kommer bli så snyggt. verkar vara ett fantastiskt ställe, det där.

Kollar lite på Instagram nu, när jag äntligen skaffat mig ett konto Kajsap71

Kram Kajsa

Therese sa...

Jeg savner deg :) Men jeg er glad for at du er sammen med flokken din, at dere jobber og er sammen. Jeg tror det gjør deg godt.

Choices by Annie sa...

Men du vilket fantastiskt tak, tänk att hitta en sådan skatt;)
Kram
Annie