Vad gör du i sommar?

AnnaMaria med den fantastiska bloggen Ett rött monogram
skickade en sommarutmaning till mig. 

Sommarplaner?
Så här långt så har jag varvat med att vara i stugan, mysa i odlingslotten
och träffat människor jag tycker om. Så kommer den att fortsätta. 



















Vad gjorde du på midsommar?
Då njöt vi av egen rabarber som plockats på morgonen.
Och förstås, massor av mat, alldeles för mycket.
Firade semesterns start gjordes också.
Bästa sommarfrukost?
Smoothie och kokta ägg.
Jag har svårt att äta när det är varmt så det är det som funkar bäst.
Bästa badställe?
Våran strand vid stugan.
Alldeles nedanför huset.
Där man kan bada naken, njuta av solnedgången och bara vara.
Vad passar bäst på grillen?
Egengjorda hamburgare eller fisk.
Vad dricker du helst i sommar?
En kall öl efter en varm dag.
Gärna mörk!
Läsa i sommar?
Jag läser alltid mycket. 
Flera böcker i månaden, på semestern blir det flera.
Favoritplagg under sommaren?
Haremsbyxan.
Eller lång kjol med linne till.
Nu har inte jag en aning om vem som haft den här.
Och vill man inte ha den så är det förstås inget måste!!
Skickar den till Choices by Annie och Mitt underbara

Idag, sy gardiner!
Kram Hannis

Ps. Anna.S. Kan tänka mig att det är ett riktigt slit
att hacka fram ett tråg. Ibland glömmer man bort 
hur mycket arbete det ligger bakom saker.
Hoppas att du mår ok!
Kramen









14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härligt att läsa om din sommar fick också den utmaningen av svart vitt och rött. Ska göra den när vi kommit hem från semestern. Ha en fin dag Kram Pernilla

Home2tiny sa...

Mysigt att läsa om din sommar. Måste vara hur härligt som helst att ha en egen strand där man kan plaska naken o bara vara. Kramisar Tina

choicesbyannie sa...

Mysigt att läsa om din sommar. Jag har inte haft utmaningen så jag antar den gärna;)

Du det där med att samla fjädrar, du hade kunnat låna katten Emil i några dagar han hade kunnat samla fåglar till dig. När vi var i kusten senast så hade han släpat in en livs levande skata i huset. Som tur var (eller kanske inte för henne) så var kattvakten inne i huset precis då så hon kunde med mycket möda jaga ut den skräckslagna fågeln. Men den och katten hann välta två krukor och fågeln bajsade på flera ställen. Tur vi har världens bästa kattvakt som städade upp eländet efter kattkaoset. Men några fjädrar blev det allt;) De finaste hade hon sparat åt mig;) SOm minne. Så säg bara till om du behöver en fågel / fjäder samlare han är ganska billig nu;)

Kram
Annie

Queen of Kammebornia sa...

Så härligt somriga bilder Hannis! Och visst är det härligt att läsa. Jag läser Nattfilm just nu, väldigt spännande. Varma kramar till dig!

Queen of Kammebornia sa...

Så härligt somriga bilder Hannis! Och visst är det härligt att läsa. Jag läser Nattfilm just nu, väldigt spännande. Varma kramar till dig!

Jennica... sa...

Du verkar ha en härlig sommar! Underbara bilder! Just nu läser jag "Läsarna i Broken Wheel rekommenderar", har precis bara börjat men den verkar bra!
Ha en fin dag,
kram Jennica

Villa Freja sa...

Roligt att läsa din sommarlista. Kram.

Den där Victoria sa...

Vilken härlig lista, gillar allt i den.

Kram Victoria

Den där Victoria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kia sa...

Hej!
Nu har jag fått in dig i listan igen. Din stugas plats påminner om stugans plats i finland. Hur skönt som helst att vara där.

Ha en skön sista vecka. Själv börja jag idag igen och ska jobba 2 veckor innan jag tar 2 till.

Kram Kia

anettan sa...

Kul att se din lista. Ha det gott. Kram Anette

dnyahuset.blogspot.se sa...

Jag har helt slutat läsa böcker tyvärr, efter att ha varit en bokmal i 25 år. Nu läser jag nästan bara bloggar, men det är ju så roligt!

Therese sa...

Jeg koste meg blogginnlegget i morges og kjente en så deilig ro i bildene dine. I dag har jeg tenkt på bildene dine og tenkt at du skulle ha gitt ut en bok du! Med myke bilder og detaljene fra Livet som du er så flink til å fange. Det er mange av bildene dine som har bosatt seg i hodet mitt, du er dyktig!

Mamma C sa...

En härlig sommarlista som du hade.
Kram Mamma C