Vackra vykort

När vi guidade vårat främmande från Serbien så var vi in på Carolina Rediviva.
Och där hittade jag vackra kort.
Så nu har jag det behagliga problemet att komma på vad jag ska göra med dom.
Rama in, låta vara som dom är, bara ståendes någonstans.
Jag gillar dom där milda färgerna.


Första arbetsveckan är snart avklarad.
Och jag kan skriva under på hur snabbt man kommer in i rutiner.
Det tog tre dagar, sen var det som att det gick på räls igen.

Men nu är det helg.
Jag ska träffa mina pärlor, åka en sväng till Stockholm.
Och ikväll ska jag ta hand om min lilla odlingslott.
Det växer så det knakar i värmen.

Kram och fin helg till er//Hannis

Ps. Anna.S. Rensa klädkammare skulle jag behöva göra.
Det låter mysigt att möblera om lite.
Gillar såna där stunder där musiken är på och man flyttar
om lite lagom. Finns alltid saker som kan få ny plats på nåt sätt.
Hoppas att du får en fin helg!
Kramen

9 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Inte visste jag att man kan köpa kort där!
Har faktiskt inte varit inne där sedan studietiden då jag satt och läste i mikrofilmade gamla böcker och fick huvudvärk. Så vackra kort att jag ska gå dit och köpa några och återuppliva gamla minnen nästa gång jag besöker Uppsala!
Önskar dig en härlig helg!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Så fina kort. Behagliga problem var du ska ha dem. Fint det du ställde i fönsterkarmen. Skönt det snart är helg för dig. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina, och minsann var det inte en skalle också.
Ha så roligt i storstan och på kolonin.
Kramar/AM

Bara anna sa...

Jag älskar de där milda färgerna! Ska måla om luckorna i vårt nya hus, det är ett sånt där klassiskt 60-70-talskök du vet med en gång och så matplatsen framme vid fönstret. Funderar på att måla luckorna i en mild, ljus, ljus mintgrön. Vad tror du om det?

Önskar dig en härlig helg!

Helén i Vilrummet sa...

Vackra kort! Det är ju ett angenämt problem att hitta någonstans att sätta dom.
Jag hoppas du får en härlig helg. Det där du värd nu efter en veckas slit.
Kram Helén

Home2tiny sa...

Ljuvliga kort i milda färger, gillas. Hoppas du får en härlig o mysig helg o bara får njuta efter en veckas jobb. Kramisar Tina

choicesbyannie sa...

Verkligen vackra kort, sådana man kan titta på länge och bara förundras över alla de vackra färgerna som finns.

Härligt med fredag här har vi ingen koll på vilken veckodag det är, tur att du upplyser oss;)

Kram
ANnie

Monkan sa...

Ja, söta bilder, förstår att du köpte en hel bunt. Om du inte är "allergisk" mot kylskåpsmagneter, eller redan har fullt med bilder mm på kylen, så kanske sätta dem där med diskreta magneter.

Aha, ska du till Stockholm i helgen, då ska jag hålla utkik :)

LÁrt de vivre sa...

Vilka vackra vykort, ett eller två sådan skulle man ju vilja ha, måste lägga namnet på minnet. Och din lott är ju också vacker, vilken härligt skön växtkraft!!

Njut av helgen!!
Kram Kajsa