Turistande

Från hjärtat, ett stort tack.
För all respons här, via mail och instagram.
För att ni så öppenhjärtigt delat med er av tankar och egna upplevelser.
Jag ser att det är oerhört många som har varit inne och läst just det inlägget.
Och det gör mig glad, för att det är viktigt.
Så tack!

Och sen då....
Vi har familj från Serbien här.
Vilket gör att vi turistar i vår egen stad.
Något som behövs göras oftare konstaterar jag varje gång.
För det finns mycket fint som man inte ser när man blir hemmablind.

För en gångs skull la jag inte så mycket fokus på att fota.
Utan var med mera med ögonen och njöt.

 Jag älskar det här.
Att någon njuter av en bok i skuggan i Botaniska parken.


Och idag ska vi turista mera.
I Gamla Uppsala.
Som är en av mina favoritplatser.

Hur har ni det i sommarvärmen?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag skulle vilja krama dig så hårt.
Jag är tacksam över att du delar med dig.
Kramen


9 kommentarer:

Chris sa...

Har landat i soffan efter fantastiska dagar i Normandie.

bara anna sa...

Sverige i sommarskrud, så fantastiskt vackert!

Vi har det bra, njuter av dagarna. Nu har vi spännande grejer på gång, har avslöjat på bloggen i dag, så jag har en massa att ta tag i. Men det är roligt!

Fantastiskt bra skrivet om din far där. Många känner säkert igen sig...

Kram!

Junitjej sa...

Man turistar alldeles för sällan i sin egna stad. Att läsa i skuggan är underbart!

Anna S sa...

Härliga bilder! Jag håller med dig, själv blir jag lite hemmablind många gånger och glömmer allt som går att göra i min stad.

Jag sov länge idag efter att ha spenderat gårdagen hos en vän som bor lite utanför staden. Vi har alltid mycket att prata om, det är trevligt. Inatt sov jag som en stock. Får se om jag orkar ta mig ut och hämta några paket som jag beställt. Kläder till mig, bland annat en kofta och en ny kjol. :-)

Stor kram tillbaks, jag är tacksam över att just du bloggar. Det ger mig mycket. Varierande ämnen, livet och inredning.

Fin dag till dig!

Flower of Fame sa...

Visst ska man njuta av det som finns nära. Det är oftast det vackraste. En fin dag till dig Kram Pernilla

Fröken Grön sa...

Liksom så många andra måste jag få ge dig en stor eloge för inlägget häromdagen. Du är så klarsynt och sätter ord på svåra saker på ett sätt som få andra klarar av. Självutlämnande, modigt och jätteviktigt. Du är fantastisk, Hannis!

Bilderna på botaniska trädgården för mig tillbaka till min egen barndom i Uppsala. Där har jag varit många gånger! Tror minsann de där palmerna är de samma nu som för 35 år sedan!

Hoppas du har sköna dagar i sommar. Jag kikar in lite sporadisk och är inte alls lika flitig med kommentarerna, men det är alltid lika givande att titta in här.

Kram!
/Anna-Karin

anettan sa...

Vi borde semestra hemmvid lte oftare. Vi bor i ett vackert land. Kram Anette

Helén i Vilrummet sa...

Ja, man turistar verkligen inte tillräckligt i sin egen stad, eller sitt eget landskap heller för den delen. Måste bli bättre på det. Tack för ljuvlig bilder.
Kram Helén

Maria - Snickaregården sa...

Något man verkligen borde göra emellanåt. Se och upptäcka sin stad.
Kram Maria