Tidiga mornar

Det där med tidiga mornar, tidiga sommarmornar.
På vägen mot jobbet går vi genom ett villaområde jag tycker om.
Det är någon slags gemensam "var som du vill" känsla här.
Lite vildvuxet och oplanerat.
Jag gillar det.

Medans pälsbollen roar sig med att lukta på varje strå så fotar jag.
Lite diskret, jag vill ju inte bli anmäld för tjuvkikeri.
 Såna här saker får mig att jubla.
En stol som är lite trasig i en hörna.
Jag vill sitta där med en bok.



Sommarmornar på väg till jobbet när dom är som bäst.
Sol, varmt och lugn och ro.
Det är i dom där stunderna som jag älskar det där med vardag.
Kram Hannis


15 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vilka vackra bilder du har tagit! Här blev det tidig morgonpromenad idag oxå, ska jobba i 2 dagar nu...
Ha en fin torsdag, kram Suss

Melody and M.E sa...

Visst är det underbart att gå runt tidig morgon och tjuvkika lite i trädgårdar som håller på att vakna!
Både ljus och dofter är alldeles speciella!
Underbara foton blir det också hos dig!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Så underbara bilder! Känner din känsla! Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

å, vackert... det gäller att kunna se det fina i det enkla!
Ha en härlig dag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ditt namnbyte på bloggen var en fullträff, för mig är du tidig morgon. Det är en sorts trygghet i det och öppna datorn och se vad du hittat på, jag är ju också morgonmänniska. Underbara foton, så roligt och smyga lite med kameran på väg till jobbet.
Kramar/AM

Villa Freja sa...

Vardagen kan vara ack så fin. Om det är ljust och det är varmt. Det är vardagen i det mörka och kalla jag drar mig för.
Kram.

Kia sa...

Lugnet när alla andra sover och allt är stilla. Det är det som jag gillar bäst när jag tar mina morgonpromenader på helgerna.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Maria O sa...

Så mysigt det ser ut! Lugnet, mjukheten ... så fint.
Kram Maria

Helén i Vilrummet sa...

Mornarna är verkligen ljuva nu. Lagom varmt och klar lugnt. Fina bilder du bjuder på. Ser riktigt mysigt ut.
Kram Helén

Nyanser av vitt sa...

Vilken härlig väg ni har till jobbet du och pälsbollen.
Ha en fin dag
Kram Agneta

Anna S sa...

Så härligt att gå igenom området så tidigt, innan många andra vaknat.
Stolen i trädgården är väldigt vacker tycker jag med. Gillar det ickeperfekta mycket jag också.

Här är det så varmt nu. Kattskruttan ligger mest och vilar och leker på sängen medans fönstren står på vid gavel. Jag lyssnar på musik och har möblerat om lite här hemma. Igår rensade jag i klädkammare där saker samlats på hög. Kul att byta lite inredning och ställa undan annan.

Fin torsdag till dig! Kramen

Mamma C sa...

Mjuka sköna bilder du tagit.
Kram Mamma C

Choices by Annie sa...

Sommar morgon är de bästa. Till och med så att jag börjat ställa klockan så att jag inte missar det där lugnet före stormen. Att ta min promenad före klockan sju innan grannarna tar sig till jobbet innan solen värmt luften, det är bland det bästa på hela dagen.

Vackra bilder som vanligt;)
Kram
Annie

Pemsplatser sa...

Vilka vackra bilder och vilken fin promenad du får:) Ps. Tack för tipset med citronträdet. Jag har planterat om mitt nu och gett det lite näring så hoppas jag att det ska må bättre. Det har kommit några nya blommor i alla fall, nog ett gott tecken:) Kram

anettan sa...

Jag önskar att jag var mer pigg på morgonen än på kvällen. Det ser jätte härligt ut. Kram Anette