Sprayandet

Ibland hittar man dom där sakerna som man blir kär i men som ändå
inte blir bra. Som det lilla smyckesskrinet. Färgen och jag går inte ihop.
Men saker kan ju inte bara stå i en garderob.
Så det blev till att ta till sprayflaskan.
 Och nu är det lilla skrinet grått.


Fem-minuters pyssel är det som funkar i värmen.
Som man kan stå ute och hålla på med.
För så länge det är en sån här fin sommar så är jag ute.

Så hoppas jag att ni har det bra på alla sätt.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag blir alltid helt såld när jag är i gamla stan.
Funderar på hur det var att bo där förr.
När det var arbetarkvarter.
Lite spännande med historia.
Lätt att gå vilse där i alla små gränder som leder till en annan gränd.
Hoppas att du har det okej.
Kramen

9 kommentarer:

Melody and M.E sa...

jag har ett liknande skrin som jag hittade i morfars snickarbod. Någon har redan målat det mörkgrått, men helt klart skulle det bli vackrare vitt.
Tack för inspirationen!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Så fint skrinet blev. Färg kan göra underverk. Jag är också mest ute. Älskar när det är fint väder. Ha en fin dag Kram Pernilla

LÁrt de Vivre sa...

Kul med snabb förändring, ett litet enkelt fix så bli det så snyggt!!

Gamla stan är så mysigt att strosa runt i, man häpnas av dess charm! Mindre kul med skyfall...men kanske lite imponerande spännande ändå, ni fick ju en mysig stund i allafall inomhus.Tokigt att ni fick världens skyfall, själv satt vi i söder med 30 graders värme och bara önskade ett litet regnväder för att lätta upp

Kram Kajsa

Jennica... sa...

Så fint det blev! Fin inspiration!
Jag har ju fortfarande inte testat det där med spraymålning....måste nog ta mig i kragen snart! :)

Ha det fint i värmen!
Kram!

Erikas Taktilastunder sa...

Va fint det blev ! Färg kan göra underverk . Här njuter jag gör fullt i solen idag
Kram Erika

Anna S sa...

Hej Hannis, så fint skrinet blev grått! De är färger som jag också går ihop med. Nån gång har jag sprayat saker i metallkulör.

Ja, det måste finnas mycket historia runt Gamla Stan.Människoöden. Både med Slottet och alla bostäder runtomkring. När jag var barn åkte vi ofta omkring och skulle lära oss om förr.. det ringer en klocka om arbetare och även de som tillhörde skrået hantverkare som bodde nära Slottet. Och att slaskvattnet från tvätt och disk hälldes rätt ner på gatan, genom fönstren. Det hade blivit liv i luckan, alternativt löpsedel om nån gjorde så idag. :-)

Tack, jag mår OK. Har varit på en strand utanför stan med två vänner och deras son idag. Bränt mig en aning då solen tar som sjutton när man är i vattnet. Och där var jag ganska mycket.Trots solskydd så blir jag ofta röd innan jag blir brun.:-p Får ta det där med solbränna lite pö om pö. Solbränd blir man ju ändå efter en sommar. Det är inget jag jagar. :-)

Kram till dig, och önskan om en fin fortsatt vecka.

Mamma C sa...

Tänk vad lite färg kan göra.
Kram Mamma C

Maria O sa...

Så fint! Det där med att spraya, undrar just om man kan spraya trädgårdsstolar med lika gott resultat ;)
Kram Maria

Monkan sa...

Det där med sprayande verkar ju väldans smart, bara en sån sak som att slippa det trista rengörandet av penslar! Gulligt skrin.

Aha, så du var här på söndan. Ja... man kan väl säga att det kom en skur ;) Själv var jag inne och helt torr och bara stod tittade ut och garvade åt "showen". Det har ju varnats för fler åskoväder och så jag har laddat väskan med paraply och är precis som du redo att raskt hoppa ur skorna :)