Packar upp lite

Vi är hemma igen.
Och jag packar upp i sakta mak.
Dom loppisfyndade gamla slitna trågen, 2 för 20:-, priser jag gillar.
Slitna pinnar hittade på morgonpromenaden.
Dom ska få vara del i något pyssel är tanken.

 En sliten korg och en plåtburk jag hittade under huset.
Bra att ha-saker i mina ögon.
Att stanna i stugan hade inte varit något problem för mig.
Men det finns ju ett liv här hemma också.
En veckas semester återstår.
Och även om jag trivs med mitt jobb,
 så känner jag att jag skulle kunna vara ledig längre. 
Jag längtar inte efter rutiner, klockor som ringer och tider som ska passas.
Inte ett dugg faktiskt.
Men det är som sagt en vecka kvar.
Så jag njuter ett tag till.

Kram Hannis

13 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina fynd. Hoppas du får en sista härlig vecka att du hinner njuta vad du vill. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är bra och varva stuga med hemma, så man får längta lite. Vackert tråg, så fint med det slitna trät. Har skickat en sommarutmaning till dig, den gör du bara om du känner för det och har tiden.
Stor kram/AM

Choices by Annie sa...

Välkommen hem igen, Vilket fantastiskt jobb ni gjort i stugan, så vackert det blev. Ser fram emot när ni möblerar det också.
Jättefina tråg du hittat på loppis, perfekta priser också.
Önskar dig en fin söndag
Kram
Annie

Rost och rädisor sa...

Gott med en vecka kvar av semestern att så smått runda av och ställa in sig.
Bra loppisfynd. Ser med en gång framför mig vad de skulle kunna användas till. Blommor som väller ut över kanterna på korgen och burken full av frodig basilika, eller...
Kram
Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra tråg! Så fint med bearbetat trä tillsammans med grenar som naturen skapat. Det är jobbigt när man inser att semestern börjar ta slut...det är så viktigt att vara ledigt och få tid att göra en total systemåterställning, precis som man gör med mobiler.
Kram,
Regina

LissenTo sa...

Man borde ha minst 3 månaders semester, bara kunna pyssla, göra små utflykter och bara vara.

Utan klocka.
Fint i stugan och förstår att det lockar att skapa hemtrivsel i rummen. Men kanske bra att det får ta lite tid också

Månntro om det står Ångermanland på burken, eller liknar det?


Kram

Maria - Snickaregården sa...

Såna priser gillas :)
Skönt med en vecka kvar. En vecka med pyssel och ta dagen som den kommer.
Kram Maria

HönaPöna sa...

Vilket vackert tråg... Och vilket pris.
Igår var jag och svägerskan på loppisrunda här på Öland, men allt är så dyrt - stockholmspriser kallar vi det. Inget för oss lite snålare smålänningar precis :-)
Njut av ledigheten!

Jennica... sa...

Jamen det är ju härligt med semester! Att kunna göra lite det som faller en in, när man vill...inga klockor, inga larm...inga måsten....

Jag började ju min semester i fredags och även om vädret inte visat sig från sin bästa sida så är det såå skönt! Fast att det helt plötsligt blev 16 grader, ösregn och mulet är ju inte helt kul faktiskt....men det blir till att kura inomhus och läsa bok. Inte så dumt det heller!

KRam Jennica

anettan sa...

Det ska bli spännande att se vad du ska hitta på med det..... Kram Anette

Anna S sa...

Hej Hannis, kan förstå dig att du vill ha semester några veckor till.

Så fina fynd du gjort, både korgen och den gamla burken, och trågen och pinnarna! Jag gjorde ett sånt tråg för många år sedan när jag gick på snickarkurs. Det är ett väldigt jobb att hacka ur en träbit för att få det till ett tråg eller skål. Såna priser gillar jag också! Det är kul med fynd. Jag tycker det är lite synd att många loppisar tar ut de priser de gör, för att man betalar. I alla fall i stan. Men samtidigt så kan det ju gå till välgörenhet och det stödjer jag gärna.

Välkommen tillbaka hem, och hoppas att du kan njuta riktigt av veckan du är ledig nu.
Kramen till dig!

HWIT BLOGG sa...

Ja jag gillar inte heller rutiner och väckarklockor,usch!
Njut nu av din sista vecka och ta dagen som den kommer...
Sommarkram,
Titti

Mamma C sa...

Tycker verkligen att du ska njuta av din sista vecka nu.
Kram Mamma C