På plats

Jag sitter på trappan med en kaffe och tar en paus.
I bakgrunden hörs radion med prat om politik.
Längre bort skäller en grannes hund.
Vid mina fötter ligger pälsbollen och vilar.
 Jag tittar ut över sjön.
Andas och njuter över att vara på plats.
Vi har varit igång sen tidig morgon.
 Jag och min ena svåger har turats om att slipa golv.
Dra ner tapeter och flytta saker.
 Vi är klara, det gröna, gamla slitna är borta.
Ikväll blir det grillat, bad och vila.
Vi ska renovera mycket men njuta också.
Det är lycka att vara här igen, på plats.

Kramen Hannis
Ps. Anna.S, hoppas att allt är bra med dig på alla sätt.
Tack för alla dina fina rader!
Kramen

17 kommentarer:

HönaPöna sa...

Härligt... att renovera, vara tillsammans med älskade och njuta av ledighet samtidigt, det låter perfekt!
Ha det finast!

Home2tiny sa...

Vilken fantastisk plats, förstår att du njuter o ta vara på stunden. Kramisar Tina

HWIT BLOGG sa...

Ingen kan beskriva en plats som du...jag vill vara med!
Önskar dig en skön helg,
Titti

Good Enough sa...

Är glad för din skull vännen. Njut. Det är du mer än värd.
Mjuk, varm kram /M

Pemsplatser sa...

Så härlig plats vid sjön! Roligt med renovering, speciellt när man får dela den med nära och kära. Ha en fin helg. Kram Emma

Johanna Stålros sa...

Hej vännen, nu fick jag äntligen tid över att besöka dig här- för du trodde väl inte att JAG skulle över ge dig??? never baby;)
Kramiz

Maria - Snickaregården sa...

Roligt att renovera tillsammans och att du tar vara på stunden och tiden att pausa och njuta.
Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det ligger där vid sjön, där kommer ni trivas. Mycket jobb, men trägolv är värda det.
Ha en skön helg
Kramar/AM

Flower of Fame sa...

Så fint golvet blir. Vilken liten oas du är i. Klokt att ni ska njuta också. Ha en fin dag Kram Pernilla

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ååå så härligt ni har det!! Det är verkligen nåt extra att få hugga tag i nåt och omforma det!! Sånt hårt kroppsarbete är skööön och kul!

Njuuut - hoppas ni oxå har lite sommar? Den har kommit hit nu, håller tummarna för att den stannar..

Kram till er...

Livskrafter sa...

Hejsan
Då passar det ju bra att vi kommer att spela in ett nytt avsnitt av vår podcast som du efterfrågat då :) Ledighet, mys och podcast...kan det bli bättre
kram till dig
Emma

anettan sa...

Det låter jätte mysigt tills jag förstod att ni renoverar...men så skönt då det är klart. Kram Anette

Hemma på Sjuan sa...

Härligt ställe! Så duktiga ni har varit, kram Suss

Chris sa...

Ny dag och nya möjligheter. Solen lyser inte riktigt lika starkt som igår morse och srax ska jag göra mig en kopp te och njuta av tystnaden

Jennica... sa...

Vilket fantastiskt ställe ni har! Och så mysigt att fixa tillsammans!
Stor kram!

Nyanser av vitt sa...

Så vackert och fridfullt Hannis. Ha en underbar söndag.
Kram Agneta

Therese sa...

Så fint det høres ut å være det sammen med flokken din. Jeg ble så glad for hilsen din på bloggen min, at du hadde sett på utsikten og tenkt på meg. Jeg blir så hjerteglad av slikt!

Før jeg leste hilsen fra deg startet jeg dagen min med å gå en runde i hagen. Det er sjelden jeg gjør det morgen, men den dagen gjorde jeg det. Jeg knep bort noen døde blomster og da så jeg den - den visne blomsten som var vakrer enn noen gang og da tenkte jeg "den er Hannis-vakker!". Så jeg tenker på deg også, du min ukjente venn som jeg allikevel føler meg nær.

Håper dagen byr deg på myke stunder og god kaffe.