När man fastnar lite

När jag plockar fram alla smyckessaker så är det fortfarande ljust.
Jag har flera smycken som ska göras.
Familjen i Serbien har önskat sig halsband och armband.
Mamma har köpt en berlock hon vill ha i ett halsband.
En vän har beställt två armband.
Härligt pyssel.

Jag lyssnar på sommarpratarna på webben.
Och försvinner en stund.
 Tänder ljus bara för mysets skull.

 När jag reser på mig för en paus ser det ut så här.
Skaparkaos...
Provar att knyta nya knutar, fläta olika trådar.
Fortsätter att lyssna på andra människors historia.
Nästa gång jag tittar upp är det mitt i natten.
Det är det där med att fastna i saker man tycker om.
Det finns ingen bättre avkoppling.
Att bara vara i det.

Men nu får jag släppa det en stund.
Och ta fram arbetskläder, fixa matlåda.
Dags att börja jobba i morgon.
Dags för vardag, blir bra det med.
Kram Hannis



10 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Det är underbart att få vara i sin egen skaparvärld ibland Hannis. Det är också förutsättningen för att det ska bli något tycker jag. Att skapa utan att den kreativa lusten och känslan infinner sig är omöjligt om det ska bli bra.
Ha en underbar söndag.
Varm kram
Agneta

Anna S sa...

Härligt att ha så många små projekt, att göra smycken till dina nära!
Jag tycker själv mycket om att göra saker och ge bort.Gärna som överraskning, eller om någon beställt med önskemål om hur det ska se ut.

Håller med dig om att det är härligt när tiden "försvinner", bara man är mitt uppe i något.När man är inne i ett flow. Annars är det läskigt tycker jag, när jag inte vet om eller vad man gjort för något.

Så skönt att det känns OK för dig att börja jobba igen imorgon. :-) Allt har en ände.

Önskar dig en fin söndag! Kramen

Mira sa...

"UNICEF har bekräftat att minst 35 barn i Gaza har dödats i luftanfall, och minst 269 har skadats. Det har också rapporterats att flera israeliska barn skadats på grund av raketattacker. 25 000 barn är i akut behov av psykosocialt stöd i Gaza." Unicef, Sverige.
Det här var några dagar sen, situationen är ännu värre nu då man säger att det är runt 200 döda. Det här är inte ett krig. Hade det varit ett krig hade det varit två arméer mot varandra. Det här är en militärmakt (Israel) mot ett folk som inte har en chans att försvara sig - palestinierna.
Det kanske kan kännas som att det inte finns någonting vi kan göra åt det, men det är fel. Vi kan använda våra röster för att få till en förändring, men det krävs att vi hjälps åt.
Min vän har formulerat ett mail som hon har skickat till de olika riksdagspartierna + regeringen. Ett mail som uppmanar till bojkott av israeliska varor. Vill du hjälpa till? Gå in på min blogg och följ instruktionerna.
Tack!
http://miramalin.wordpress.com/2014/07/18/palestina-3/

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jaha, du jobbar imorgon. Men det brukar gå lättare än man tror, av bara farten liksom. Inte konstigt att du får beställningar, du gör så fina smycken.
Kramar/AM

Bara anna sa...

Skaparlust, ser jättemysigt ut...
Kram

Mamma C sa...

Ibland blir man helt fast i det man älskar att skapa och göra. Här börjar sakta nedräkningen nu till min semester.
Kram Mamma C

Maria O sa...

Underbart vackert skaparkaos! Det låter så mysigt att jag genast måste ladda ner några nya avsnitt av Sommarpratarna.
Kram Maria

Melody and M.E sa...

Nog känner jag igen det där att fastna i något och upptäcka att jag befinner mig mitt i natten!
Tyvärr brukar jag ha väldigt svårt att somna när jag väl hamnar i säng och dagen efter brukar bli riktig seg. I morgon är det dags för vardag även här!
Önskar dig en fin vecka!
Kram M.E

anettan sa...

Vad mysigt det låter att sitta och pyssla och lyssna på radio. Hoppas du får en skön start på arbetsveckan. Kram Anette

Suz sa...

Jag läser ikapp dina inlägg och sitter djupt försjunken i tankar över orden i ditt inlägg om arvsynd. Så lätt förflugna ord från vuxna kan skada barnen och så lätt det är att döma utan att tänka! Dina ord berör mig djupt och jag vill ge dig en stor eloge för att du delar med dig och visar oss hur viktigt det är att tänka innan vi talar. Ibland kan det vara extra viktigt att hålla inne ett fördömande ord, vi kan tycka vad vi vill men vi kan absolut hålla inne med saker ibland.

Många kramar
Suz

PS. Och viktigt är det att ibland få försvinna i tiden och helt gå upp i det man håller på med! Härliga stunder med pyssel eller annat.