Makramé

Jag gillar ju det där med armband som ni vet.
Helst lager på lager, stora eller flera små spelar ingen roll.
Makramé är en teknik som finns i en uppsjö av varianter.
Den här en enkel som går snabbt.
Ni som följer mig på instagram såg att jag fastnade helt i det här igår.
Två armband blev det.


 När jag gör sånt här så finns det inte en enda annan tanke i huvudet.
Bara total avkoppling.
Första gången jag knöt med hampasnöre.
Den typen av tråd är inte riktigt så följsam som många andra.
Men det blev helt okej för att vara första.

Kram Hannis

8 kommentarer:

Kia sa...

Lite terapiarbete när man sitter sådär. Skönt att bara få pyssla utan att tänka. Fina blev dom.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Melody and M.E sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Melody and M.E sa...

Så bra att kunna förena skapandet med avkoppling och få ett så vackert resultat! Underbara!
Kram M.E

Arja sa...

Halloj Hannis!

Här är en till som älskar armband, fina dom blev :O)
Ha d gott kram Arja

Therese sa...

Flink er du, de ble veldig fine begge to! Syns peace merket har en sommerlig og fin farge. Godt med pyssel som tømmer hodet syns jeg. Jeg har merket meg at jeg lager ting til en bestemt person så fylles hodet med gode tanker om personen, jeg liker det - de minnene og følelsene som bare kommer.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina sommararmband, du är bra på och göra egna. Jättefint med peace märket och handen som ger tur.
Kramar/AM

HönaPöna sa...

verkligen fina... och somrigt med många armband på armen!
Ha en härlig dag!

Anna S sa...

Det är kul att pyssla och skapa något eget! Gillar dina armband. Och så fina ihop. Fin dag önskar jag dig!