På landet

Jag åker ut till vännen som jag vuxit upp med.
Där jag går min runda och kollar det som växer förstås.
 Och funderar på gamla rökbord och lila tyger.
 Snubblar på gummistövlar som tillhör en minimänniska.


 Och hälsar på hästarna.
Gänget hejar ivrigt.
Mest för att dom hoppas på mera godsaker förstås.
Pälsbollen skuttar nedanför och ger lekinviter.
Hästarna bryr sig föga...

Sen blir det mat, fika och mat igen.
Hundarna leker och springer för sig själva.
När jag somnar så gör jag det sådär skönt med huvudet fullt av ideér.
Och vaknar med glasögonen på.
Så nu ska jag massera bort märkena i ansiktet
och sen ge mig ut på blomjakt.

Kram Hannis





17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så mysigt att pälsbollarna vill leka med hästarna. Hade det varit min lilla vovve hade hon bara skällt. Hon är en liten räddhare där. Vacker bild på hästen. Ha en fin blomsterjakt. Kram Pernilla

Good Enough sa...

Vad härligt det låter. Det kallar jag semester.
Kramen /M

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt, du är i ditt rätta element, njut som en tok.
Stor kram/AM

HönaPöna sa...

Livet på landet, ljuvligt!
Blomsterprakt låter mysigt, själva är vi på Öland och känner jag dottern rätt så blir det nog lite snäckletande på stranden!
Finaste dagen till dej!

Fröken Grön sa...

Verkar onekligen vara ett ljuvligt ställe du har hamnat på. Dina bilder andas harmoni och kärlek!

Den gråa väggen får stående ovationer av mig. Vilken underbar grå ton du har hittat! I den sänghörnan hade jag kunnat ligga och bara stirra rakt in i väggen i timmar, hihi!

Ha en riktigt skön helg, Hannis! Hoppas du får tillfälle att njuta lite av din fina kolonilott. Så himla fint du har gjort där!

/Anna-Karin

Anna sa...

Låter som en perfekt semester. Njut.

Maria - Snickaregården sa...

Det är semester det :D
Kram Maria

Therese sa...

Du er så flink til å vise frem de tingene som er selve LIVET. Jeg tror ikke jeg så de tingene så godt før jeg ble syk og måtte begynne å leve på en annen måte. Men jeg ser du har blikket og at alle detaljene gjør livet bedre.

Jeg smiler av brillemerkene dine, fineste Hannis. Nyt dagen din og blomstene du skal plukke.

Anna S sa...

Så härligt att byta tillvaro för några dagar! Med människor och djur, mat och samvaro.
Att snubbla på stövlar är något jag garanterat också skulle göra om det fanns några i närheten. :-)
Gott för Rolle att leka fritt med andra hundar och att utmana hästarna! Även om hästar är de mest kolugna djur som finns. Jag tycker om deras blickar, de är så kloka.

Önskar dej en riktigt fin lördag!
Kramen

Maria O sa...

Så mysigt det låter! Ta hand om alla dina idéer och njut av sommaren.
Kram Maria

Choices by Annie sa...

Fantastiska dagar ,)
Hi hi vet hur det är att somna med glasögonen på, aj så ont det kan göra på morgonen;) Men jag brukar se det som ett bevis på att jag sovit gott.

Fin lördag till dig
Kram
Annie

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig dag...
Sommarkram,
Titti

franmyllan sa...

Härligt! Precis så som en semesterdag ska vara :)
Kram Sara

Mycket annat & lite betong sa...

Det låter som att du har det bra på landet!
Härligt med allt det gröna och de bruna kompisarna.

Kram Agneta

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej fining !

Låter som behagliga dagar. Gillar din kommentar "" jag gör det så där skönt...huvuder fullt av fina idéer" Det är så gött att somna så !!!
Du..sen när du åker norrut..har du vart o spanat in Eijas Norrfrid..om inte så tror jag det är supernajs där. Hon håller ju till där i Sollefteå.

Bamsekram till superHannis

Chris sa...

Jag måste säga att dina bilder fångar mitt intresse. Det sätt du komponerar dem och hur du använder skärpedjupet för att förstärka. Underbart

LIENE sa...

Fina bilder! älskar särskilt de på hästen.