Målar fondvägg

Först, ett innerligt tack!
Jag är överväldigad av era fina kommentarer!
Vilken kärlek ni sprider.
Och Anso, ett eget speciellt tack till dig och en väldigt stor kram.!

Sen, hur startar man en semester på bästa Hannis-sätt?
Jo, jag målar en fondvägg.
Tanken är att den inte ska bli så heltäckande.
Utan lite flammig så att ljuset leker lite i färgen.
Första varvet är målat och torrt, andra ska göras nu.
Eller, efter några koppar kaffe förstås.

Det är det där med kontraster.
Det behövs lite sånt, och grå känns lite mjuk.

Så önskar jag er en fin dag/Kram Hannis

Ps. Anna,S, nätterna var min absolut bästa kreativa stund förut.
Men sen blev det tvärtom.
Nu vaknade jag förstås tidigt på semesterns första dag=))
Lite för tidigt...
Hoppas att du och katten har det mysigt.
Glad att du dök upp här också!
Kramen Hannis


18 kommentarer:

Maria O sa...

Du har så rätt, visst behövs det kontraster och mjuka kontraster det är fint det. Hoppas att du får en härlig dag!
Kram Maria

Den där Victoria sa...

Hallå där, vad fint med nystart och nytt namn på bloggen, självklart följer jag dig härinne i ditt nya krypin.

Vilken mjuk grå färg du hittat, din fondvägg kommer att bli så himla fin.

Kramar Victoria

Blommiga Rutan sa...

God morgon !

Vacker färg , ser vilsamt, harmoniskt och mjukt ut.
Önskar lycka till med nya bloggen och en skön semester.
Kramar Anncathrine

VisaLiza sa...

Fint med lite grått som bryter av. En alldeles utmärkt sysselsättning på semestern tycker jag. Själv försöker jag få ordning på det sista efter mitt röj med arbetsrummet. Hur kommer det sig att det alltid finns saker som inte kan slängas men inte heller hittar sin plats? Kramar Liza

Anna S sa...

En sån härlig färgnyans du hittat!
Jag hade liknande den färgen, också flammigt målat för några år sedan. Men färgen jag hade drog mer åt lavendellila så jag målade över den sen. Plus att det i och med svampmålningen blev som jättestora bilder i färgen. Ville uttrycka mig även där. :-p
Så det blev vitt ganska snabbt igen. Nu funderar jag på något gråaktigt igen dock, gärna en färg med lite textur i. Omväxling förnöjer. :-)

Hoppas att du kan vila mellan varven med målning och kaffe nu när du vaknade tidigt idag.

Kramen härifrån!

vardagskonst sa...

Så vansinnigt fint. Har gått och blivit helt såld på grå dova väggar. Ska bli kul att se slutresultatet sen... :)

http://odalisquemagazine.com/blogs/vardagskonst

Pemsplatser sa...

Ååh så snyggt! Riktigt snygg färg! Men vad roligt med ny blogg. Ser lika mycket framemot att läsa dina nya inlägg som dina tidigare:) Kram och fin dag till dig

franmyllan sa...

Så snyggt det kommer att bli! Och hej, kul med ny blogg :)
Kram Sara

Choices by Annie sa...

Vackra människa du gör så mycket vackert och din nya blogg är fantastisk. Annorlunda men fortfarande du, jag känner mig som hemma.

Fin dag till dig
Kram
Annie
ps. tack för att du troget följer med mig genom alla flyttningar.

Jennica... sa...

Vad kul med en ny blogg! Och Tidiga mornar känns väldigt du!

Vilken härlig grå färg! Jag är helt inne på grått själv, det är en mjuk färg, som du skriver. Och så tycker jag den passar så fint till det mesta, de allra flesta färger blir så fina tillsammans med grått!

Ha en fin måndag,
kram Jennica

Åse sa...

Så har jag klickat på knappen och följer med dig i nya bloggen, snyggt med fondvägg där ljuset får leka i färgerna. Ha en fortsatt fin dag. Kram Åse

Flower of Fame sa...

Så fint det blev. Harmoniskt och mjukt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Helén i Vilrummet sa...

Vad spännande! Väggen kommer att se lite halvfärdig ut och ljuset leka över den. Spännande att se hur den ändras under dagen.
Kram Helén

anettan sa...

Grått är ju så snyggt. Bra där.Kram Anette

Melody and M.E sa...

Vilken härlig fondvägg! Varit på husvisning idag där det kryllade av olika fondväggar, samtliga med tapet med svart botten och sedan olika vita mönster i alla rummen. Där saknades all harmoni!
Kram M.E

Huset på Backavägen sa...

Självklart hänger jag med även här :-) Fint det blir med den gråa väggen. Må så gott och ha en skön semester!
Kram Anki

Maria - Snickaregården sa...

Såg på insta vilken snygg vägg det blev. Sådär härligt grå att jag nästan blev sugen på att måla en vägg jag med ;)
Kram Maria

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Gomorron söta !

Så fint du har det i "tidiga mornar" ...spännande !
Mej slipper du inte..jag hänger på.

Stor mjuk och len kram från mej