Jakten på mjuka färger

Dramatisk rubrik minsann.
Men så var det igår när jag flängde runt på stan.
På jakt efter tyg i mjuk färg.
Det var lättare sagt än gjort.

Jag kilade in på en butik som hade rea.
Och där hittade jag en bricka.


Och det var bra nog kände jag.
Och tyget då?
Tyget blev ett tunt naturfärgat linnetyg.
(Väldigt mycket färg säger jag till mig själv med ironi.)
Som nu ska tvättas och sen sys.

Jag njuter av att vara ledig.
Sover middag med regnet som slår mot fönstret.
Läser och sen pysslar en stund.
Gör sånt där som jag längtat efter att göra.
Det är fint.

Har ni börjat era semestrar?
Kram Hannis


17 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Fin bricka du hittade! Jaga tyger är inte lätt när det snart inte finns några tygaffärer kvar!
Semesterdagarna lägger jag in efter väderleksprognosen och den här veckan blir det inga heldagar, men solen lyser och långpromenaden vid havet väntar!
Önskar dig en härlig dag!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Så fin bricka du fyndade. Linne tyg är alltid vackert. Ha en fin dag Kram Pernilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ibland finner man det oväntade när man är på jakt efter något, brickan är jättefin. Linne är vackert! Spännande att få se ditt projekt...
Kram,
Regina

VisaLiza sa...

Den brickan tyckte jag om, fint mönster. Låter härligt med regnet även om jag längtar efter att det skall bli ordentlig sommar. Vi har kallt men inte regn och det senare hade nästan varit att föredra för trädgården. Kramar Liza

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint fat, du har fått så jättefint i köket. Det blev en lyckad jakt, bra semesterpyssel och jaga mjuka färger.
Kramar/AM

Pemsplatser sa...

Jättefin bricka! Härligt att kunna sova middag, det brukar jag också göra, speciellt när det är gråväder och energin tar slut lite:) Men idag är det full fix i trädgården, plank och annat ska fixas! Ha en fin dag! Kramar Emma

Jennica... sa...

Det låter som helt perfekta dagar i mina öron! Sådär lugnt och skönt som semestern ska vara. Och jättefin bricka du hittade, och muggen! Jag gillar muggen! :)
Kram Jennica

choicesbyannie sa...

Låter onekligen som om du har det bra. Här är det också semester, fast just nu en rörig sådan på något sätt så smittar röran ute av sig inomhus. Kanske har det att göra med att buspojkarna inte kan leka i trädgården utan är förvisade inomhus. Ja jösses vad de kan stöka ner. Men förhoppningsvis är allt tillbaka i sin ordning om en vecka. Under tiden försöker jag andas och drömma om en färdig trädgård, eller i alla fall en trådgård utan stora maskiner och jordhögar;)

Du det där med semesterstängda loppisar har jag aldrig förstått mig på, det är ju nu högsäsongen är. Men kanske är det så att du måste ge dig lite utanför staden för att hitta "sommar-loppisarna" kolla in på Loppiskartan.se vet jag kanske finns en ny loppisfavorit runt hörnet.
Kram
Annie

Le petit jardin sa...

det låter som en produktiv semester med att göra det man älskar..och dessutom mår bra av. Själv sitter jag kvar på kontorsstolen i nästan 3 veckor till innan det är dags att lata mig....om nu det går.

Ha det skönt och må som allra bäst på din semester
Kram Kajsa

svart vitt och rött sa...

Så härligt att hitta dig igen! Dig vill man ju inte släppa :-) Jag lägger till dig i blogglistan pronto! Ha det gott!

Helén i Vilrummet sa...

Fast du hittade det du var ute efter - beige är en mjuk färg. Och vilken fin bricka! Den nästan ropade Hannis.
Kram Helén

Maria - Snickaregården sa...

Fin bricka du hittade :)
Låter som en skön semester, gör bara det som faller en in. Mjukt och skönt.
Kram Maria

HönaPöna sa...

Det låter så skönt att bara göra det som faller in... själv har jag sex dagar kvar. Känns som att det finns hopp om dem dagarna också!

Ser fram emot resultat av tyg och färg, tror nog att det är hur fint som helst!

bara anna sa...

Vad skönt du har det! Brickan ser jättemysig ut.
Här jobbas det lite emellanåt och en hel del lediga dagar med, vi har det bra.
Kram

HWIT BLOGG sa...

Ja jakten på mjuka färger är inte lätt...jag vet! Här hemma finns det inte många färgglada prylar om man säger så...
Brickan var jättefin och fin färg också!
Underbara bilder som vanligt Hannis...
Varm kram,
Titti

Chris sa...

Fina och stillsamma bilder. Vacker text... Längtar efter semestern

franmyllan sa...

Oj så fin! Här njuts det också som bara den :)
Kram Sara