Drömfångare

Jag får en drömfångare.
Som är ett halsband.
Det ska få hänga ovanför min säng.


Det är sällan jag drömmer svarta drömmar.
Men om jag gör det så ska dom fångas i nätet.

Egentligen så ska lockstenen sitta vid sidan om hålet och inte mitt i. 
För att styra drömmarna ut från nätet.
Men allt behöver ju inte vara som det ska jämt.
Det är en fin gåva, med en speciell tanke.

Till det får jag en bok om hur man gör egna drömfångare.
Jag misstänker att jag kommer att bli aningen besatt.
Och bli hängandes i träd i jakten på den perfekta grenen att skapa av.
Det råder ingen brist på sysselsättning kan man säga...

Kram Hannis












14 kommentarer:

tina.s sa...

Vackert! Jag är förtjust i tanken på att göra en egen i sommar och på min Pinterest samlar jag massor av fin fin inspiration.... och här fick jag ju lite till. Tack :)

vänligen | tina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det kan vara bra med en drömfångare om, utifall...man är ju aldrig förberedd på den där drömmen som kanske lämnar oro kvar i kroppen när man vaknar...
Kram,
Regina

Flower of Fame sa...

Så fin. Härliga färger i den. Min son har en drömfångare som han haft sedan han var rätt liten. Den hjälpte honom emot mardrömmar. Han har den fortfarande . Den får inte tas bort, trots han är vuxen nu. Lite härligt tycker jag. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

SÅ liten och fin. I stugan har vi flera så det är nog för det man sover så bra där. Har haft planer på och göra en jättestor, men det är en sån där plan som hänger i luften. Bra med en bok för och veta hur man gör.
Kramar/AM

Maria O sa...

Så vacker! Jag drömmer kanske inte så svarta drömmar men jag drömmer mycket och ofta stressiga drömmar så en drömfångare kanske inte hade varit så dumt ;)
Önskar dig en fin dag!
Kram Maria

Choices by Annie sa...

Min sons önskan för ett tag sedan var en drömfångare, för han ville att någon skulle fånga hans mardrömmar så att han slapp dem. Vi köpte en till honom och en till hans bror och mardrömmarna slutade. Sen kom katterna in i våra liv och det var slutet för drömfångarna, fjädrar är allt gott att tugga på enligt herr och fru katt i huset,)
Som tur är har mardrömmarna inte kommit tillbaka, kanske fångar katterna upp dem nu istället.

Fin dag på dig
Kram
Annie

Choices by Annie sa...

Glömde ju tacka för fina ord inne hos mig. Min kärlek till min bror är gränsöverskridande och ibland kan jag känna hans kärlek till mig, speciellt på årsdagarna då känns vi speciellt nära varandra;)
Kram igen
Annie

Jennica... sa...

Drömfångare....jag har länge tänkt på att jag skulle vilja ha en sådan i sovrummet...denna var fin!
Kram Jennica

Helén i Vilrummet sa...

Drömfångare är så fina. Har en om hänger ovanför sängen. Kanske har jag lockstenen i mitten, för ibland har jag svarta drömmar i alla fall. Men den är vacker där den hänger.
Kram Helén

Anna S sa...

Så fint med en liten drömfångare att ha ovanför sängen. En fin gåva! Jag är säker på att den fungerar minst lika bra som en som är stor. Jag har funderat på att göra drömfångare, men det har blivit mer ett konstverk som inte ser ut så. Mer som en metallcirkel med utsmyckningar.Jag gav bort den till en person som tyckte om den och nu hänger den ovanför deras matbord.
Så bra att det finns böcker om hur man gör en egen drömfångare!

En fin söndag önskar jag dig!
Jag är mycket trött efter en lång vecka och drömmar inatt och sov tills nu.
Kramen!

Maria - Snickaregården sa...

Så fin den är. :)
Jag har en liten drömfångare som är ett halsband i backspegeln i min bil. Behövde något vackert där ;)
Har också tänkt att det skulle vara kul att göra en egen, men inte kommit längre än till tanken.
Kram Maria

HWIT BLOGG sa...

Drömfångare är så fina...det vore så roligt att göra sig en egen!
Detta kan du visa oss andra sen hur man gör i ett blogginlägg!
Ha nu en skön sommarkväll....
Kram,
Titti

Mamma C sa...

Så fin den var. Har själv en drömfångare i sovrummet i nästan dessa färger. Skull vara kul att kunna göra en själv.
Kram Mamma C

anettan sa...

Vilken fin. En sån skulle jag behöva... Kram Anette