Det där köket...

Som jag morrat över köket.
Sen i vintras tror jag.
Förmodligen så är någon typ av högre makt less på att höra mitt gnäll
eftersom att det regnat hela min första semestervecka. 
För nu hinner jag ju göra det där jag gnällt över, typ så ser jag det.
Det jag morrat över är att skoltavelväggen är för liten.
Och nu ska den bli större.
Så att jag faktiskt kan använda den.


Så ska det in lite färg.
Förvänta er ingen färgexplosion för det är jag för feg för.
Men lite så där.

Hur har ni det annars?
Är ni i semesterdvala eller arbetstempo?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, tycker det låter fint som konstverk.
Och låta den hänga över ett bord.
Hur har din helg varit?
Kramen


16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Man får göra det bästa när solen inte skiner. Kul med lite ny färg. Spännande att se ditt resultat sedan. Ha en fin dag Kram Pernilla

Chris sa...

Ingen semester här ännu men stark semesterkänsla när vi strosade i soligt Trosa under gårdagen

Chris sa...

Ingen semester här ännu men stark semesterkänsla när vi strosade i soligt Trosa under gårdagen

Melody and M.E sa...

Semesterdagar här, men långt ifrån någon dvala.
Gäster och utflyktsprogram varje dag!
Inte kan vi klaga på junivädret här inte, men igår när det var kalas då öppnade sig himlen några gånger.
I dag lyser solen från klarblå himmel igen så det är bara att njuta av dagen.
Kram M.E

HönaPöna sa...

Ditt kök ser så härligt ut... och jag jade gärna haft en skoltavelruta i mitt kök, men det går bara inte. Tyvärr...

Här är det långhelgsmood, ledig fredag till måndag, men sen jobbar jag fyra dagar till innan semestern tar vid. Dessutom är familjen iväg hela veckan så det blir liksom lite minisemester på hemmaplan, konstigt men rätt trevligt!

Le petit jardin sa...

Jodå, här sitter man på kontorsstolen och trånar efter sermester...får väl sitta ett par veckor till. Skönt med ledighet och få göra vad man vill, få gjort saker som man tänkt på ett tag...det kommer bli fint med lite färg, även om du är feg

Kram Kajsa

bara anna sa...

Jag har det bra, har haft några kunder i fotvårdskliniken på fm. Mannen är ledig och då passar jag på att jobba en stund. Blir nog lite ljus gjorda i em med.
Sköna dagar har vi, ibland gör vi mer, ibland mindre...
Kram!

Choices by Annie sa...

Visst får man mycket gjort inomhus när regnet öser ner och man är ledig. Just nu tillbringar jag dagar med att se på hur hela vår trädgård förstörs av stora maskiner, grabbarna försöker vara så försiktiga som möjligt men vår trädgård är trång och vissa plantor står verkligen i vägen. Men nu håller vi tummarna att de inte behöver gräva efter ett rör rätt igenom hela trädgården, håll tummarna;)

Förresten så älskar jag ditt kök, en fantastisk kombination av nytt och gammalt, precis så som jag gillar.

Kram
Annie

Maria - Snickaregården sa...

Hahaha... då vet jag varför det regnat sen skolavslutningen ;)
Idag först har semesterlunken börjat kännas lite.
Kramar Maria

Anna S sa...

Hej Hannis, du har ett väldigt fint hem! Trästolarna är helt fantastiska med sina "tinnar och torn". Jag gillar också mixen av gammalt och nytt. Och de milda färgerna där de dyker upp. Jag trivs inte heller med knalliga färger.Skönt att få välja själv och ha det man mår bra av omkring sej.

Min helg började lite katastrof med jobbiga känslor men blev bättre vad det led. Sen sämre igen,men nu är det OK. Gjorde några ärenden, som att köpa gångjärn och små krokar till det nyckelskåp jag gör till en vän. Och så en sväng på loppis där jag gjorde några fynd.

Hoppas att regnet hos dej ger vika för lite sol, även om båda behövs. :-)
Kramen tillbaks!

Jennica... sa...

Här är det jobb som gäller....i två veckor till. Just nu skiner solen faktiskt och det är helt ok ute. Har precis kommit hem och ska snart ge mig ut i trädgården och vattna lite....tänkte jag..
Kram Jennica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Arbetstempo, och idag lite svårt och varva ner. Måla på fort nu så vädergudarna slår om vädret, ska bli roligt och se vad det kan bli för färg.
Kramar/AM

åse sa...

2 veckor kvar sen är det semester, säger jag att jag inte längtar så ljuger jag, både kroppen och knoppen längtar efter lite ledighet. Kram Åse

Helén i Vilrummet sa...

Kul med skoltavelvägg att skriva små meddelanden till sig själv på.
Jag är nu inne på 2:a semesterveckan av 4. Jag drömmer om mer sol och värme, men får pyssla med lite annat här hemma istället. En liten tripp var vi iväg på förra veckan.
Jag hoppas att du får en fortsatt mysig semester, med eller utan regn (fast helst utan då...).
Kram Helén

Sofia - Strawberry Dreams sa...

Alltid skönt att få piffa till det som man vill. Tycker ditt kök ser underbart ut!

Fru Eriksson sa...

Hihi..Letade framm din fina Stol & den är riktigt fin precis som mina :)