Det där fixandet

Jag börjar bli klar med målningen.
Då återstår det där roligaste, fixandet.
Som att måla ett plasthuvud med kalkfärg.
Och slänga dit ett smycke för håret.


Smyckesförvaring kan se ut på olika sätt.
Hos mig funkar det ypperligt med ett huvud.
I alla fall för just det här smycket.

Idag ska jag fortsätta jaga en uthyrare av verktyg.
En slipmaskin för golven ska hyras till stugan.
I slutet på nästa vecka åker vi upp och börjar renovera.
Datorn följer med så ni kommer att få se vad vi sysslar med.

Fin dag till er/Kram Hannis

Ps. Anna.S, hur har du det?
Kramen


16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Coolt smycke huvud. Hoppas du får en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Så fint smycke och häftig annorlunda smyckesförvaring, kram Suss

Melody and M.E sa...

Allt du gör blir så himla läckert…
Önskar dig en fin dag!
Kram M.E

Choices by Annie sa...

Verkligen så fint. Den där kalkfärgen ska verkligen övervägas att inhandlas, den verkar ju vara fantastisk;)

Så roligt att få följa med till stugan och se förvandlingen ser jag fram emot.
Kram
Annie

Therese sa...

Så vakkert! Du er så flink til å gjøre det vakre enda vakrere ved å eksponere det litt annerledes.

Ønsker deg en myk dag. Håper du finner det du leter etter, og noe annet som kan glede deg. Nydelig fat du kjøpte.

Therese sa...

Og du, jeg som er så slapp får faktisk lyst til å hoppe i senga di!! :) For en innbydende plass.

Pemsplatser sa...

Supersnyggt! Jag blir riktigt sugen på att ha den där kalkfärgen jag också, så himla fin nyans! Kram Emma

Maria - Snickaregården sa...

Allt blir så snyggt hos dig :)
Kram Maria

Le petit jardin sa...

Snyggt!!

Hyra maskiner, då har ni väl Bauhaus, de brukar hyra ut det mesta

kram Kajsa

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Såklart jag hänger med dig under "tidiga mornar" ;))
Hoppas allt är bra med dig och att du njuter av vår sommar... som faktiskt som tur är precis har startat.

Stor kram
Jessica

Jennica... sa...

Du har verkligen en förmåga att göra det mesta vackert! Det där hade jag aldrig kommit på, men jag gillar det skarpt! :)
Kram Jennica

Arja sa...

Halloj Hannis!
Ny blogg, det är klart som korvspad att jag fortsätter att följa dig ♥
Tidiga mornar, det är så mycket du och vilken fin blogg, stilrent & alla dessa ljuvliga bilder!!
Har också ett plasthuvud ståendes någonstans. Har hört så mycket om kalkfärg får nog googla lite på det hihi. Snygg som tusan blev hon i vart fall :O)
Ha d gott kram Arja

Villa Freja sa...

Så roligt att måla. Och tänk så mycket fint man kan göra med lite färg. Kram.

Mamma C sa...

Ett sådant hårsmycke hade dottern för några år sedan.
Blev jättefint huvudet med den färgen.
Kram Mamma C

anettan sa...

Men så fint! Vad duktig du är. Kram Anette

Anna S sa...

Hej Hannis, så himla vackert huvudet blev i kakifärg! Och med smycket ovanpå! Där har du ju den mjuka färgen. Jag är också inne på huvuden och händer och sånt. Köpte ett biligt Phrenology-huvud i en beige färg på nätet för ett tag sedan. Men nu bor det i källaren lite. Vill inte ha för mycket huvudbry på sommaren. ;-)

Jag gör huvuden ibland i keramik tillsammans med fågelkranier och en och annan skål. Men mest för att uttrycka mig.

Har det tufft just idag. Tur att vänner finns att ringa. Och en vän som bor utomlands som jag mejlar. Har varit utan internet hela dagen då de bygger om och det försvinner hux flux. Men nu var det tillbaka. Sån tur så att jag kunde gå in och se ditt inlägg.! De är bra distraktion att se på inredning på nätet tycker jag. Och i tidningar.

Varm kram härifrån!