Då kör vi

Ny blogg men fortfarande samma människa bakom.
Det är fortfarande Hannis som skriver och fotar.
Som förälskar sig handlöst i en del saker, känslor och tankar.
Och det är det Tidiga mornar kommer att handla om.

Varför just tidiga mornar?
Därför att det är då jag är i mitt esse.
Det är då jag får ideérna, det är då jag oftast pysslar.
Går promenader i en storstad som inte vaknat.
Och skriver, tillsammans med en kaffekopp och en radio på låg volym.

Den senaste förälskelsen är den här.
Som ska hänga ihop med en gardin i någon av de färgerna som är på tygerna.
Det får bli semesterns första projekt.
Att leta tyg i mjuka färger.

Om ni vill följa bloggen på bloglovin så
klickar ni på knappen som finns i högra hörnet.

Kram Hannis

26 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med en ny blogg, och det var ett bra namn du valde. Förknippar dig vid just tidiga mornar. Ska bli roligt och se gardinen, lagom projekt på första semesterdagen.
Kramar/AM

Villa Freja sa...

Det ska bli roligt att följa dig här, i din nya fina blogg. Kram.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj det var oväntat med en ny blogg, men mer Hannis. Jag har haft en period i "mitt tidigare liv" då mornarna var min tid på dygnet...sådant förändras över tid...just nu vet jag inte riktigt när min tid är...är liksom i ett mellanrum...tror att jag hittar min tid när jag kommit in i det nya jobbet och allt faller på plats... Tack för dina fina ord hos mig! Nu ska jag ändra i min blogglista så jag får en hint när du gjort ett nytt inlägg. Ha det fint!
Kram,
Regina

Good Enough sa...

Hej, kul att få vara med här på dina tidiga mornar.

Önskar dig en härlig söndag.

Kramen /M

Flower of Fame sa...

Nu hittade jag hit. Så Hannis att heta Tidiga mornar. Mitt i prick. Lycka till! Kram Pernilla

HWIT BLOGG sa...

Jätteroligt och inspirerande med en ny Hannis blogg!Grattis!
Varm kram,
Titti

bara anna sa...

Hej! Ibland behöver man förnya sig. Mysigt här inne som vanligt. Lagt dig bland mina favoriter såklart.
Kram

Anonym sa...

Hej Hannis!
Kommer alltid att följa dej och dina kloka fina ord och harmoniska bilder så länge du bloggar!! Du inspirerar och räddar faktiskt ibland mina dåliga dagar. Tack för det!
Kram Anso.

Maria O sa...

Så roligt med en ny blogg! Gillar både dina bilder och det du skriver och jag kommer självklart att fortsätta att följa dig. Och bloggnamnet är ju bara så fint!
Kram Maria
Ps. Du gör helt rätt i att sno receptet på rabarberkakan. Det är till för att sno :)

Hemma på Sjuan sa...

Vad spännande med ny blogg! Mysigt namn och självklart fortsätter jag att följa dig här, kram Suss

Mamma C sa...

Detta projekt ska bli kul att se resultat av. Men tror att du hittar något härligt tyg.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Verkligen ett passande namn till din blogg!
Tänker också på dig som en morgonmänniska!
Jag är ju också det, så brukar läsa dina tidiga inlägg och kommenterar!
Den här årstiden är jag både kvälls och morgonmänniska så det blir för få timmar i sängen!
Ser fram emot alla nya blogginlägg hos dig!
kram M.E

a kitchen in the country sa...

Grattis till din nya fina vrå av bloggvärlden kära Hannis.Din röst är så viktig och jag är så glad att vi får följa dig på nya äventyr.♥

Lycka till och stor varm kram

HönaPöna sa...

Roligt med en ny blogg, gillar namnet.... själv är jag ofta uppe tidigt, men inte för att jag vill utan för att mitt jobb kräver det. Får jag, kan jag sova hur länge som helst. Eller iallafall till halv nio :-)
Ha en skön kväll!

Anna S sa...

Hej Hannis! Följer med hit.
Förstår behovet av att byta blogg då saker och en själv utvecklas.
Låter härligt att vakna med kreativiteten redo att börja pyssla, planera och fixa, som du gör på mornarna.
För mig så tar det ofta en dag att känna mig som mig själv, eller inte som en rugguggla och vakna upp.Så på kvällarna och nätterna är jag mer kreativ. :-)

Fin dag och första semestervecka önskar jag dig! Kram

Le petit jardin sa...

Härligt, då kör vi... Även hit kommer jag så ofta jag kan. Du är full av skön energi och en massa humor och härliga idéer .
Ha en fin söndagskväll
Kram Kajsa

LissenTo sa...

Dina bilder och dina ord, som balsam, vardag som helg. Vill gärna följa projekt, tankar, kolonilott och din flock.

Länkad och följer nu på bloglovin.
Såklart!!!!!

Kram

Rost och rädisor sa...

Fint bloggnamn, det skulle min aldrig kunnat heta för här är det kvällar som gäller.
Flaggspelet ser spännande ut med sina mjuka färger och bjällror. Jag vill veckla ut och se det i all sin glans, åtminstonde lyfta på ett par flaggor och kika bara lite.
Lycka till med tygletandet.
Anette

Fröken Grön sa...

Oj, här händer det saker! Spännande med ny blogg, även om jag är glad att känna igen mig i både ord och bild. Ska bli härligt att få fortsätta följa dig framöver!
/Anna-Karin

Maria - Snickaregården sa...

Roligt med en ny blogg. Tack för att du nämnde det :)
Ska bli kul att se vad du hittar på med det fina tyget.
Kramar Maria

Helén i Vilrummet sa...

Härligt, då är du igång! Jag kommer följa dig, men kanske inte lika tidigt som du :-)
Kram Helén

VisaLiza sa...

Önskar så att tidig morgon var min melodi. Får läsa om dina mornar istället, kramar Liza

Anonym sa...

Gratulerer med ny blogg! Og så fint navn, jeg syns det passer perfekt for jeg liker å starte morgene mine med din blogg.

Takk for alt du har delt på Hannis hem - du har gjort meg godt på mange måter.

Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Therese /FrkC

anettan sa...

Jag önskar att jag var pigg på tidiga mornar... Men så är det inte. Jag får följa dig i stället även om det blir längre uppåt dagen. Kram Anette

Finurliga Fröken sa...

Klart vi följer med dig i flytten. I alla fall jag. Som också har flyttat. Mitt i blogg sommarlovet. Jag längtade tillbaka till finurliga fröken. Phocusen kändes aldrig riktigt rätt. Kram

Anna sa...

Klart man hänger med över hit. Bara roligt med lite ombyte.

Säger en som bytt adress ett antal gånger. ;)